نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به حوادث اخیر و دسیسه دشمن برای ایجاد ناآرامی‌ در کشور، گفت: باید با اغتشاشگران و مفسدان اقتصادی، سیاسی و تعرض کنندگان به اموال عمومی و مردم، قاطعانه و قانونی برخورد شود.
کد خبر: ۱۰۶۹۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴ 23 September 2022

 

امام جمعه همدان بر برخورد قاطع و قانونی با مفسدان اغتشاشگر تاکید کرد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به حوادث اخیر و دسیسه دشمن برای ایجاد ناآرامی‌ در کشور، گفت: باید با اغتشاشگران و مفسدان اقتصادی، سیاسی و تعرض کنندگان به اموال عمومی و مردم، قاطعانه و قانونی برخورد شود.

به گزارش تابناک همدان از ایرنا، آیت‌اله حبیب‌اله شعبانی‌موثقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان، افزود: همه ما مردم اشتراکاتی داریم و امنیت همه ما به هم گره خورده است که برهمین اساس و برای رفع مشکلات باید گفت‌گو کرده و در فضایی مسالمت آمیز مسایل و مشکلات را برطرف کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز تمدن غربی به بهانه‌های مختلف بزرگ‌ترین تقابل را با زنان داشته است، اظهار داشت: در اغتشاشاتی که گاهی در کشورهای مختلف روی می‌دهد همگان شاهد برخورد ناشایست پلیس با زنان هستیم.

آیت‌اله شعبانی موثقی با اشاره به حوادث اخیر که در کشور اتفاق افتاده است، تصریح کرد: درگذشت یک هم وطن کُرد، به دلیل ایست قلبی، حادثه بسیار تلخی است که قلب هر انسان را آزرده می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: باید بررسی شود تا در اجرای عدالت هرکس کوتاهی کرده و مقصر است، مشخص و دلیل آن صادقانه به مردم اعلام شود.

خطیب جمعه همدان گفت: تاکنون گزارشی در خصوص اینکه اتفاق خاصی افتاده، ارائه نشده است و اگر هم موضوعی باشد باید مساله را شفاف به مردم بگوییم.

وی تاکید کرد: هنوز هیچ منبعی در رابطه با قصور افراد در این حادثه اعلام رسمی نکرده و چیزی مشخص نشده است و برهمین اساس بیانیه‌هایی که علیه نیروی انتظامی صادر شده، هیچ سندیتی ندارد.

آیت‌اله شعبانی موثقی گفت: هنوز سندی مبنی بر قصور نیروی انتظامی ارائه و اعلام نشده است که بر فرض هم اگر باشد نباید کل نظام را زیر سوال برد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان اظهار داشت: اگر قرار است از حقوق بانوان دفاع کنیم باید در همه موارد دفاع کنیم و نباید در برخی از موارد که چادر از سر زنان کشیده می شود، سکوت کرد.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه اتفاقات امروز عوامل مختلفی دارد، اظهار داشت: عامل نخست اینکه چگونه در این مملکت افرادی پیدا می‌شوند که به مقدسات توهین و به اماکن مقدس، مساجد و امامزاده ها حمله کرده و قرآن و مسجد را آتش می‌زنند.

وی افزود: رها شدن فضای مجازی یکی دیگر از دلایل اتفاقات امروز است، نسل مظلوم کشور در فضای مجازی رها شده و این فضا به دست دشمن سپرده شده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه دلیل برخی از این حوادث نظام فرهنگی ما است، گفت: برخی عوامل و ریشه‌های بروز اتفاقات اخیر به نظام فرهنگی ما بر می‌گردد.

وی ادامه داد: باید به فکر طرح‌های فرهنگی خودمان باشیم؛ وقتی نظام فرهنگی ما مرجعیت را به دست سلبریتی‌های سست عنصر و بی منطق می‌سپارد وضعیت این می شود و نوجوانان به بی راهه می روند.

آیت‌اله شعبانی موثقی با بیان اینکه باید به نظام فرهنگی و ارزشی خود فکر کنیم، افزود: برخی از مسوولان شناخت خوبی از ساختارهای فرهنگی ندارند؛ باید بررسی شود که نوجوان ۱۶- ۱۷ ساله ای که امروز به خیابان آمده، چه الگویی دارد.

وی اظهار داشت: در برخود با کسانی که اعتراض کردند موضوع مشخص است که از گذشته شبهاتی برای آن‌ها ایجاد شده است و بررسی‌ها نشان می‌دهد که حضور برخی از افراد سازمان یافته و هدفمند و با برنامه و  آموزش بوده است.

امام جمعه همدان ادامه داد: مردم همدان مسجد و امامزاده آتش نمی زنند، در بین معترضان عده‌ای آموزش دیده‌اند که نسل جوان و نوجوان را فریب می‌دهند.

وی گفت: نوجوانان احساسی تصمیم می‌گیرند، خانواده‌ها باید مراقبت کنند که نوجوانان با این تصمیمات احساسی آینده خود را خراب نکنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: این‌ها فرزندان ما هستند و باید با آن‌ها سخن گفت، افرادی که قابل شناسایی هستند معرفی شوند تا با یک یک آن‌ها صحبت شود.

وی تصریح کرد: از قوه قضائیه و نهادهای مسوول انتظار برخورد قاطعانه با افرادی که مسجد و امامزاده  را آتش زدند،  داریم‌ و دستگاه‌های مرتبط به راحتی آن‌ها را می‌توانند شناسایی کنند.

آیت‌اله شعبانی موثقی تصریح کرد: میلیاردها تومان به شهر همدان آسیب و خسارت وارد شده است، افرادی که برنامه داشتند و نوجوانان را ترغیب کردند باید پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: امروز دشمن به دنبال سوءاستفاده از این شرایط و احساسات پاک و مطالبات قانونی مردم است و به دنبال تجزیه ایران است اگر دشمن وارد شود هیچگونه امنیتی برای مردم باقی نمی‌ماند.

آیت اله شعبانی موثقی تصریح کرد: امروز اگر جمهوری اسلامی آسیب ببیند دشمن کشور را تجزیه می‌کند؛ ما اتحادمان را حفظ می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم دشمن وارد این کشور شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار