استاندار همدان گفت: برای مدیریت مصرف آب در استان کنتور های هوشمند رایگان بر چاه های کشاورزی نصب می شود.
کد خبر: ۱۰۶۸۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲ 23 September 2022

 

استاندار همدان گفت: برای مدیریت مصرف آب در استان کنتور های هوشمند رایگان بر چاه های کشاورزی نصب می شود.

 

 

به گزارش تابناک همدان، علیرضا قاسمی فرزاد گفت: با وجود ۱۱ هزار چاه کشاورزی در استان و برای نظارت بر عملکرد مصرفی این چاه‌ها، کنتور‌های هوشمند بدون دریافت هزینه از کشاورزان نصب می شود.

او می گوید: هم اکنون بیش از   ۲۶ درصد آب تصفیه شده در شبکه‌های توزیع شهر همدان هدر می رود وباید  همه شبکه‌های فرسوده آب در داخل شهر همدان برابر زمان بندی مناسب با هزینه وزارت نیرو و شرکت  آب و فاضلاب کشور ترمیم و بازسازی شوند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه ۳۰ حلقه چاه جدید به عنوان چاه پدافند پیش بینی شده است که در شرایط اضطراری وارد مدار شود، گفت: بعد از حل مشکل منابع آبی استان اصلاح شبکه و فرهنگ سازی مصرف بهینه آب در دستور کار قرار گیرد.

قاسمی فرزاد افزود:  با توجه به مصرف بیش از  ۹۰ درصدی مصرف آب در بخش کشاورزی استان، در شرایط کنونی بحران کم آبی، استفاده از روش های نوین آبیاری، نصب کنتورهای هوشمند چاه های کشاورزی، کشت محصولات کم آب بر، گلخانه ای، استفاده از بذرهای اصلاح شده و نیز آیش محصولات در استان ضروری است.

استان همدان بیش از ۲ سال است وارد دوره خشکسالی شده است و مردم همدان هم بیش از یک ماه است که با قطعی و کاهش فشار آب چند ساعته را تجربه کرده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار