کد خبر: ۱۰۶۸۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۴ 20 September 2022

مدیرکل دفتر بهداشت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در پاسخ به خبری مبنی بر شیوع بیماری گوارشی در میان کودکان شهر همدان به دلیل ناسالم بودن آب، گفت: شاخص‌های سلامت و بهداشت آب شرب این شهر به صورت پیوسته کنترل می‌شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. همچنین تا کنون از مراجع ذی‌صلاح و رسمی، هیچ گزارشی درباره آلودگی آب همدان و شیوع بیماری در میان کودکان یا بزرگسالان نداشته‌ایم.

 

به گزارش تابناک همدان، منتظری با اشاره به اینکه تنها نهاد ذی‌صلاح و رسمی برای اعلام نظر درباره بحث آلودگی آب یا گزارش شیوع بیماری‌ها، در سطح کشور «وزارت بهداشت» و «مرکز سلامت محیط و کار» این وزارت‌خانه است، اظهار داشت: در سطح استان‌ها نیز دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز بهداشت محیط به صورت قانونی صلاحیت این را دارند که در خصوص سلامت آب و شیوع بیماری‌ها اظهار نظر کنند. تا کنون از این نهادهای رسمی، هیچ گزارشی مبنی بر شیوع بیماری گوارشی در میان کودکان در شهر همدان از منشا آب و یا هیچ منشا دیگری ارسال نشده و وجود ندارد.


وی در ادامه تاکید کرد: سلامت و بهداشت آب و شاخص‌های آن به صورت مستمر توسط «مرکز پایش و نظارت بر بهداشت آب و فاضلاب» و همچنین از طرف «مرکز بهداشت» به صورت موازی و مستقل از هم کنترل می‌شود؛ آب شرب همدان در حال حاضر مطابق گزارش‌ها‌ و نتایج آزمایش‌ها از سلامت کامل برخوردار است.


مدیرکل دفتر بهداشت آبفای کشور در پایان خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید توجه داشته باشند که در انتشار خبر به مستند بودن آن هم توجه کنند و از انتشار اخباری که توسط مراجع رسمی تایید نشده پرهیز کنند؛ چنین اخباری می‌تواند موجب تشویش اذهان عمومی و ایجاد نگرانی در میان مردم یک منطقه شده و آرامش روانی آنان را سلب کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار