مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: ۷۰ حلقه چاه کشاورزی به شبکه آبرسانی شهر همدان متصل شده است که برای پایداری آن، به صورت ۲۴ ساعته، چاه‌ها پایش می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۶۸۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸ 20 September 2022

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: ۷۰ حلقه چاه کشاورزی به شبکه آبرسانی شهر همدان متصل شده است که برای پایداری آن، به صورت ۲۴ ساعته، چاه‌ها پایش می‌شوند.

به گزارش تابناک همدان از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان همدان محمد ضروری افزود: بر اساس مصوبه شورای تامین استان، چاه‌های کشاورزی اضافه شده به شبکه آبرسانی شهر همدان باید به صورت شبانه‌روزی نظارت و از هرگونه اختلال در شبکه پیشگیری شود.

وی اظهار داشت: بر روی ۵۰ حلقه چاه متصل شده، نیروهای شرکت آب منطقه ای در سه شیفت کاری نظارت می کنند که به همین تعداد نیز کارکنان نیروی انتظامی و سپاه بر روی چاه‌ها، حضور دارند و هرگونه تخلفی را رصد می‌کنند.

ضروری تصریح کرد: در مجموع به همراه عوامل پشتیان حدود ۳۲۰ نفر در طول شبانه روز بر روی پایداری اتصال چاه های کشاورزی به شبکه آبرسانی همدان، نظارت دارند.

وی خاطرنشان کرد: پایداری شبکه، پیشگیری از ورود هرگونه آلودگی به آب، مشاهده شکستگی یا نشتی احتمالی و جلوگیری از برداشت غیر مجاز از چاه‌ها، از مهمترین اهداف استقرار ناظران بر روی چاه‌های کشاورزی متصل شده به شبکه آبرسانی شهر همدان است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان تاکید کرد: این طرح از سوم شهریورماه آغاز شده است و تا پایان برداشت آب از چاه‌های کشاورزی ادامه دارد.

وی افزود: در مدت انجام ماموریت این ناظران، تعدادی شکستگی و تخلف در رابطه با بستن شیرها اتفاق افتاده است که با اقدامات به موقع، مشکل پیش آمده به سرعت برطرف شده است.

ضروری اظهار داشت: طرح آبرسانی بلند مدت به همدان مراحل پایانی خود را می گذراند و اکنون مخزن شماره ۲ این طرح آبگیری شده است و بعد از تست مخزن و پمپ و الکتروموتور ها, آب به ایستگاه شماره سه پمپاژ می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار