نیاستی به پوشش هزینه‌های درمان ناباروری در بیمارستان فاطمیه همدان اشاره کرد و گفت:  در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، خدمات درمان نازایی و ناباروری تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته و خدمات درمانی ناباروری و نازایی با پوشش بیمه ۹۰ درصدی برای بیماران محاسبه می‌شود.
کد خبر: ۱۰۶۷۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹ 14 September 2022
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت:در حال حاضر ۶۰ درصد جمعیت استان همدان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

به گزارش تابناک همدان، فریبرز نیاستی گفت‌: با بیان اینکه ۶۰ درصد از جمعیت استان همدان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، اظهار داشت: این جمعیت در پنج صندوق روستاییان، صندوق سلامت همگانی، صندوق کارکنان دولت، صندوق سایر اقشار و صندوق ایرانیان تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از  ۳۲۰ هزار نفر از افراد استان که هیچگونه پوشش بیمه درمانی نداشتند به صورت رایگان تحت پوشش و حمایت بیمه سلامت همگانی قرار گرفتند، تصریح کرد:در  صندوق بیمه سلامت همگانی ۳۲۶ هزار و ۱۲۰ نفر تحت پوشش هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان به اجرای طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده شهری در استان همدان اشاره کرد و گفت: تاکنون ۲۰۱ هزار نفر از افراد تحت پوشش بیمه سلامت همگانی به ۱۲۲ پزشک خانواده منتسب شدند و جمعیت باقیمانده نیز به محض انعقاد قرارداد جدید با پزشکان، انتساب داده خواهد شد.

نیاستی در بخش دیگری از گفتگو به پوشش هزینه‌های درمان ناباروری در بیمارستان فاطمیه همدان اشاره کرد و افزود:  در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، خدمات درمان نازایی و ناباروری تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته و خدمات درمانی ناباروری و نازایی با پوشش بیمه ۹۰ درصدی برای بیماران محاسبه می‌شود.

وی با بیان اینکه زوجین نابارور تا سن ۴۹ سالگی و تا سه دوره درمانی می‌توانند از خدمات بیمه درمان نازایی و ناباروری استفاده کنند، گفت: با توجه به قراردادی که با بیمارستان فاطمیه همدان منعقد شده، بیماران فقط ۱۰ درصد از هزینه‌های درمان نازایی را به بیمارستان پرداخت می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان از خدمات‌رسانی بیمه سلامت به بیماران خاص خبر داد و تصریح کرد:  بیماری‌های ام اس، تالاسمی، هموفیلی، پیوند کلیه و دیالیز تحت پوشش خدمات بیمه سلامت است.  

نیاستی به خدمات بیمه سلامت برای بیماران صعب العلاج اشاره کرد و افزود: به منظور حمایت مالی از بیماران صعب‌العلاج در قانون بودجه امسال، مبلغ  ۵۰ هزار میلیارد ریال برای جبران هزینه‌های درمانی  این دسته از بیماران تخصیص یافته است.  

وی با بیان اینکه پارسال ۸۷۰ بیمار بیمه شده تحت شیمی‌درمانی قرار داشتند، اظهار داشت: هزینه‌های شیمی درمانی این تعداد بیمار حدود ۱۳ میلیارد تومان شده که از این مبلغ  ۱۰ میلیارد تومان توسط سازمان پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان از پرداخت بروز مطالبات پزشکان، داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها و مراکز درمانی طرف قرارداد خبر داد و گفت: تمام تلاش ما این است با کمترین تاخیر، با مراکز طرف قرارداد تسویه کنیم.

نیاستی افزود: مطالبات مراکز دولتی دانشگاهی،  تا اردیبهشت ماه امسال، داروخانه‌های خصوصی و غیردانشگاهی تا پایان تیر ماه، داروخانه‌های دولتی دانشگاهی تا پایان خرداد ماه، پزشکان خصوصی و نظام ارجاع شهری تا پایان تیر ماه، آزمایشگاه‌ها تا پایان خرداد ماه، بیمارستان‌های خصوصی و غیردانشگاهی تا پایان خرداد ماه، سایر مراکز طرف قرارداد تا پایان خرداد ماه و سطح یک روستایی تا پایان مرداد ماه امسال تسویه شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار