دبیر ستاد اربعین استان همدان:
دبیر ستاد اربعین در استان همدان گفت: تاکنون بیش از ۱۲ هزار زائر توسط ۳۱۳ دستگاه اتوبوس، مینی بوس و سواری از همدان به عراق منتقل شده اند.
کد خبر: ۱۰۶۷۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۰ 12 September 2022
ثبت نام بیش از ۷۴ هزار نفر در سامانه سماح همدان/ ۱۲ هزار زائر از همدان توسط کمیته حل و نقل وارد عراق شدند/ فعالیت ۲۳ موکب همدانی در عراق
 
دبیر ستاد اربعین در استان همدان گفت: تاکنون بیش از ۱۲ هزار زائر توسط ۳۱۳ دستگاه اتوبوس، مینی بوس و سواری از همدان به عراق منتقل شده اند.

به گزارش تابناک همدان، مهدی اخوان  اظهار داشت: در حال حاضر ۲۳ موکب همدانی در داخل کشور عراق فعال هستند، ۱۱۰ موکب هم در مسیر رفت و برگشتی همدان به مهران برپا شده و همچنین یک موکب هم از همدان در مرز خسروی به زائران خدمت رسانی می‌کند.

وی با بیان اینکه از ابتدای شهریور تاکنون ۷۴ هزار و ۹۶۵ نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده اند، افزود: از این تعداد ۶۳ هزار و ۹۴۰ نفر ثبت نامی قطعی گزارش شده به این معنا که این افراد حق بیمه ۱۵ هزار تومانی را پرداخت کرده اند چرا که امسال یکی از شروط اعزام برای حفظ امنیت و سلامت زائران پرداخت حق بیمه در نظر گرفته شده است.

اخوان در خصوص تمدید گذرنامه زائران نیز بیان کرد: بر اساس تدابیر در نظر گرفته شده تاریخ گذرنامه‌های منقضی با نصب برچسب تمدید به روز می‌شود که در حال حاضر ۱۶ هزار و ۴۰۰ جلد گذرنامه در استان همدان تمدید شده است این آمار جدای از تعداد برگه‌های عبوری می‌باشد.

سخنگوی ستاد اربعین استان تاکید کرد: با بررسی سامانه عبور و مرور و پایش تصویری از سطح جاده‌های استان همدان که به کشور عراق منتهی می‌شود حدود ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار وسیله عبوری نقلیه تردد داشته اند و ۱۲ هزار مسافر هم با وسایل نقلیه در نظر گرفته شده توسط کمیته حمل و نقل اعم از اتوبوس، مینی بوس و سواری به کشور عراق منتقل شده اند.

اخوان به راه اندازی خط ارتباطی امداد زائر اشاره کرد و افزود: تلفن ۳۱۳۸ برای زائران در نظر گرفته شده و افراد می‌توانند با شماره گیری آن از نزدیک‌ترین موکب به محل خود، وضعیت مرز‌های ورودی و خروج به عراق و تعمیرگاه خودرو در صورت نیاز به تعمیر وسیله نقلیه خود اطلاعاتی را کسب نمایند.

دبیر ستاد اربعین استان به فعالیت ۱۰ تیم امداد و نجات از استان همدان در این ایام اشاره کرد و گفت: در حال حاضر سه تیم امداد و نجات به همراه آمبولانس به کشور عراق از استان همدان اعزام شده اند تا بتوانند به زائران خدمت رسانی کنند.

وی ادامه داد: موکب‌های درمانی نیز برای زائران در نظر گرفته شده است که در آن خدمات درمانی از جمله ویزیت و دارو رایگان صورت می‌گیرد و کلیه بیمارستان‌ها نیز آماده خدمت رسانی هستند.
 
اخوان به راه اندازی خط فرکانسی اربعین اشاره کرد و گفت: این فرکانس توسط کمیته فرهنگی ستاد اربعین راه اندازی شده است و همچنین تعداد زیادی از مبلغین فرهنگی و دینی همدان توسط کمیته فرهنگی ستاد اربعین همدان به عراق اعزام شده اند.
سخنگوی ستاد اربعین استان در ادامه به کمک‌های ارسالی توسط مردم خیر و انقلابی استان به موکب‌های عراق اشاره کرد و افزود: مقدار ۵۵ تن آرد، ۶تن تخم مرغ،۶۴تن گوشت قرمز،۶۷ تن گوشت مرغ۲۰ تن روغن ۶۰ تن برنج ۱۰ تن حبوبات ۴ تن شکر ونیز ۱۵ تن سیب زمینی ۱۰ تن هندوانه و ۱۰ کامیون باکس آب معدنی به موکب‌های ۲۳ گانه شامل ۳۰ موکب درکربلا ۲ موکب درجاده نجف و یک موکب نزدیک مرز خسروی (دالاهو) ارسال گردیده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار