خادم الحسین جعفر حیدری عضو هیئت امنای موکب فاطمه زهرا (س) با اشاره به نیات بسیاری از موقوفات که مرتبط با عزاداری امام حسین است گفت: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر امسال تاکنون از موکب فاطمه زهرا (س) شهرستان ملایر هیچگونه حمایت و کمکی نکرده است.
کد خبر: ۱۰۶۶۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۹ 09 September 2022

شهرستان ملایر از نظر مسئله وقف و وجود واقفان خیراندیش در کشور و استان همدان زبانزد و سرآمد است.قرار گرفتن ملایر در مسیر زائران حسینی افتخار بزرگی است که نصیب مردم این شهرستان شده و فرصت است برای مردم تا در مسیر خدمت رسانی به زائران حسینی گامی بردارند. نیات بسیاری از موقوفات مرتبط با عزاداری سیدالشهدا است، علاوه بر این خیرینی هم وجود دارد که به این جریان کمک‌های قابل توجهی می‌کنند.

به گزارش تابناک همدان از ملایر: خادم الحسین جعفر حیدری عضو هیئت امنای موکب فاطمه زهرا (س) با اشاره به برپایی این موکب در شهرستان ملایر گفت: میزبانی زیارت امام حسین (ع) در نزد مردم ما جایگاه ویژه‌ای دارد که از سالیان دور مردم با رغبت فراوان به این امر پرداخته اند.

وی اظهار داشت: موکب حضرت زهرا (س) بزرگترین موکب این شهرستان است که هر ساله در مسیر ملایر به اراک در محل بهشت هاجر دایر می‌باشد.

حیدری با اشاره به نیات بسیاری از موقوفات که مرتبط با عزاداری امام حسین است بیان کرد: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر امسال تاکنون از موکب فاطمه زهرا (س) شهرستان ملایر هیچگونه حمایت و کمکی نکرده است.
 
موکب‌های حسینی ملایر چشم انتظار حمایت اوقاف

عضو هیئت امنا موکب فاطمه زهرا (س) ملایر با اشاره به اینکه هزینه مالی این موکب فقط با کمک‌های مردمی تامین می‌شود، مطرح کرد: انتظار می‌رفت اداره اوقاف شهرستان برای اخذ مجوز کمک به موکب داران شهرستان ملایر که هر ساله محل عبور زائران زیادی است زودتر رایزنی و پیگیری می‌کرد.

وی تصریح کرد: روزانه حدود ده هزار وعده صبحانه، نهار، میان وعده و شام در بین زائران توزیع می‌شود.

حیدری خبر داد: در صورت نیاز به اسکان زائران، دانشگاه ملایر با همکاری بسیج دانشجویی آماده اسکان زائران در خوابگاه‌های این دانشگاه می‌باشد. 

وی در ادامه به کمک برخی از ارگان‌ها اشاره کرد و گفت: کیوسک نیروی انتظامی برای تامین امنیت زائران در محل موکب مستقر هستند و همچنین شهردار ملایر حمایت همه جانبه از قبیل برپایی و تعمیرات و... این موکب راداشته اند که قدردان این زحمات هستیم.

عضو هیئت امنای بزرگترین موکب ملایر اعلام کرد: در راه رفت زائرین در موکب بهشت هاجر مستقر و در راه برگشت مکان موکب به کارخانه یخ ملایر انتقال یافته و تا ۵ روز پس از اربعین خدمت رسانی می‌کند.

شهرستان ملایر از نظر موقوفات جزو شهرستان‌های برتر کشور است که با توجه به این سبقه امیدواریم اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان در بحث نیت واقف، کمک قابل توجهی به موکب‌های شهرستان داشته باشد.
 
موکب‌های حسینی ملایر چشم انتظار حمایت اوقاف
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار