شهردار همدان گفت: دریافت پروانه ساختمانی یکی از ملموس‌ترین رویارویی شهروندان با شهرداری‌ها به‌شمار می‌رود و اکنون تعریف ساختاری الکترونیک و هوشمند برای این موضوع از سوی شهرداری همدان، گام بلندی در راستای تسهیل این فرایند است.
کد خبر: ۱۰۶۵۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۸ 03 September 2022

شهردار همدان خبر از راه اندازی سامانه "شهرداری الکترونیک" در شهرداری همدان داد.

به گزارش تابناک همدان، سید مسعود حسینی در جلسه شورای راهبری سیستم یکپارچه شهرسازی و نوسازی اظهار داشت : با تلاش و همت شبانه روزی کارکنان سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات و نیز همکاری کلیه کارکنان معاونت شهرسازی و معماری ، مناطق چهارگانه ، اداره درآمد و سایر همکاران شهرداری همدان ، "سامانه شهرداری الکترونیک" از روز شنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۶/۱۲ در شهرداری همدان راه اندازی شد.

وی در ادامه تصریح نمود : پیشگیری از سلیقه‌گرایی ، شخص‌محوری و جلوگیری از اتلاف وقت شهروندان از ثمرات این سامانه میباشد که با ارائه خدمات بصورت غیرحضوری گام مهمی در راستای شفاف‌سازی و اجرای حداکثری قوانین و مقررات برداشته خواهد شد.

حسینی با اشاره به امکان اعلام هوشمند ضوابط ساخت و ساز بصورت غیرحضوری در این سامانه توضیح داد: متقاضیان می‌توانند ضوابط شهرسازی و پروانه ساختمان ملک خود را شامل تراکم، کاربری، سطح اشغال، تعداد طبقات، عوارض و ... را بر اساس لایه های اطلاعات مکانی و محاسبات سیستمی رؤیت و سپس درخواست پروانه ساختمانی را بصورت الکترونیکی و غیرحضوری ثبت نمایند.

وی به سایر مزایای این سامانه اشاره کرد و افزود : پاسخ دهی به استعلامات دفاتر اسناد رسمی ، بانک و ادارات خدمات رسان شامل اداره برق ، آب و گاز ، پرداخت عوارض نوسازی و کسب و پیشه ، تصدیق گواهی و اصالت سنجی اسناد و مدارک و ایجاد کارتابل شهروندی جهت خدمات اختصاصی به مالکین از دیگر خدماتی ست که در این سامانه بصورت الکترونیکی و غیرحضوری ارائه خواهد شد.

شهردار همدان در ادامه افزود : دریافت پروانه ساختمانی یکی از ملموس‌ترین رویارویی شهروندان با شهرداری‌ها به‌شمار می‌رود و اکنون تعریف ساختاری الکترونیک و هوشمند برای این موضوع از سوی شهرداری همدان، گام بلندی در راستای تسهیل این فرایند است.

وی اضافه کرد : درحال حاضر مدیریت شهری تأکید جدی بر ارتقای سلامت اداری و شفاف‌سازی روند فعالیت بخش‌های مختلف شهرداری به نفع مردم دارد و راه اندازی "سامانه شهرداری الکترونیک " نیز با همین هدف از سوی مدیریت شهری همدان در حال انجام است.

سید مسعود حسینی در پایان با تاکید بر ضرورت الکترونیکی شدن خدمات شهرداری در راستای ایجاد شهر هوشمند ، به عنوان یکی از راهکارهای نوین برای رفع مشکلات شهری افزود شهروندان محترم همدانی میتوانند با مراجعه به آدرس http://esup.hamedan.ir/ از خدمات عمومی و با ایجاد کارتابل شهروندی از خدمات اختصاصی این سامانه بهره مند گردند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶
محمد اقاجانی شادمند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
خیلی عالیه
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
باعرض سلام
آقا بنده سه ساعته ورمیرم این سایت چواب نمیده
کد پستی که ازطریق اینترنت گرفته ام را شناسایی نمی کنه
سالهی گذشته سایت قبلی به راحتی کار انجام می شد
شناسه جام را وارد میکنم شناسایی نمی کنه
ایرج وطن نواز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
من نمیدانم طراح ان کی بوده هر بار مراجعه کردم پیام کد نوسازی در شهرسازی ثبت نشده
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
باسلام بعرض می‌رسانم که بن بست غنچه واقع در محوطه
چمن چوپانها از نظر نظافت و برف روبی شهرداری هیچگونه
خدماتی ب به این بن بست نداشته و ندارند فقط باید
عوارض شهرداری را پرداخت نماییم لذا از مسوولین محترم
تقاضای رسیدگی را داریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
عوارض خودرو چرا اضافه نشده
ندارم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
خدا بگم چیکارتون کنه که هر جا پارک میزنین آسایش و آرامش رو از مردم میگیرین پر میشه معتاد وتزریقی و ....
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار