استاندار همدان:
استاندار همدان گفت: دست کم ۴۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های ناتمام استان همدان که از دولت قبل به ما ارث رسیده، نیاز است.
کد خبر: ۱۰۶۵۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۲ 02 September 2022

استاندار همدان گفت: دست کم ۴۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های ناتمام استان همدان که از دولت قبل به ما ارث رسیده، نیاز است.

به گزارش تابناک همدان، علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان، در پانزدهمین نشست شورای آب استان همدان که با حضور سردار احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از صبوری و همراهی مردم استان در روزهای کم‌آبی، گفت: طرح آبرسانی به شهر همدان یک ابر پروژه‌ها است که در سال ۱۳۸۳ تصویب و قرار بود در سال ۱۴۰۰ تکمیل و انجام شود.

وی ادامه داد:  در سفر رییس جمهور به استان همدان نزدیک به ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار، برای اجرا و تکمیل پروژه‌های ناتمام و ضروری اختصاص یافته است.

استاندار همدان یادآور شد: عملیات اجرایی پروژه آبرسانی به همدان از اواخر فروردین و ابتدای اردیبهشت از سر گرفته شد و حرکتی نو در اجرای سریع اینچنین اَبَر پروژه‌هایی شکل گرفت.

به گفته وی، با آغاز شرایط بحرانی آب در همدان، در کمتر از ۲ تا سه روز توانستیم یک وضعیت پایداری را در شهر همدان ایجاد کنیم.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده، چند گزینه را برای جایگزینی و جبران ۴۰۰ لیتر در ثانیه از آب سد اکباتان، در نظر داریم، افزود:  حفر ۲۰ حلقه چاه جدید، اضافه شدن ۶۰ چاه کشاورزی دیگر به مدار، اتصال چاه‌های قبلی و اضافه شدن منابع آبی از بالادست سد، از جمله راهکارهای جایگزینی آب سد اکباتان است.

وی ادامه داد:  در راستای اضافه کردن آب چاه‌های روستاهای بالادست سد اکباتان، رضایت یکی از روستاها باقی مانده، که با اضافه شدن منابع آبی آن، ۲۵۰ لیتر در ثانیه به ظرفیت آبرسانی شهر اضافه می‌شود.

استاندار همدان گفت:  روستاهای کم‌آب اطراف شهر نیز از طریق تانکر تامین آب می‌شود که ۳۷ تانکر آبرسانی به روستاهای شهرستان همدان در نظر گرفته شده که این تانکرها از خروجی تصفیه خانه شهید بهشتی تغذیه و برای توزیع در بین مردم آبگیری می‌شوند.

 فرزاد اشاره کرد:  همراهی خوب مردم و مشارکت کشاورزان با در اختیار گذاشتن چاه‌های آب کشاورزی موجب شد وضعیت باثباتی را برقرار کنیم.

 استاندار همدان با یان اینکه با همراهی، همدلی و همکاری مردم استان به‌ویژه کشاورزان گنج‌تپه، بهار، انصارالامام(ره)، خالق وردی، ده‌پیاز، جورقان و کبودرآهنگ که با نذر آب و در اختیار قرار دادن چاه‌های خود، بخش چشمگیری از کم‌آبی مردم را جبران کردند، اذعان کرد:  اقدام کشاورزان استان در کمک به مردم همدان در جریان کم‌آبی روزهای اخیر در قالب نذر آب، قابل ستایش و قدردانی است.

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار