کد خبر: ۱۰۶۴۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵ 28 August 2022

فرماندار همدان در آیین افتتاح مرکز بومگردی شرفخانی گفت: از این قبیل  اماکن تاریخی در شهرستان همدان کم نداریم لازمه آن این است که با استفاده از ظرفیت ها این بناها شناسایی و بازسازی شوند.

به گزارش تابناک همدان، محمد علی محمدی با اشاره به اینکه کارگروهی تحت عنوان بازسازی اماکن تاریخی که هویت شهر است راه اندازی خواهد شد، افزود: بخشی از مشکلات در حوزه شهرداری، پلیس راهور، پلیس انتظامی، همسایه هاست غافل از اینکه فعالیت این مراکز بومگردی باعث تبادل فرهنگی و حفظ  این بناها خواهد شد .

به گفته وی، ویژگی معماری ایرانی و اسلامی این است که به استقبال بازدید کننده می رود که این مکان نیز از این قاعده مستثنی نیست.

در ادامه رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان همدان اظهار داشت: این بنا در سال ساخت ۱۲۵۰ ه ش ساخته شد و  مرمت آن در سال ۱۳۹۷ آغاز شد.

مجید جهانگیریان تشریح کرد: میزان سرمایه گذاری این پروژه ۳ میلیارد تومان است که ۳۰۰ میلیون تومام تسهیلات به آن تخصیص داده شد.


رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان همدان بیان کرد: مساحت کل  ملک ۴۰۰متر است که باعث اشتعال ۳ نفر به طور مستقیم و ۱۰ نفر به صورت غیر مستقیم خواهد شد.

لازم به ذکر است شهرستان همدان ۵ اقامتگاه بومگردی با ۳۲اتاق و ۱۳۲ تخت دارد که با احتساب ظرفیت اقامتگاه بومگردی شرفخانی این تعداد به عدد ۶ افزایش می یابد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار