مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه نمایشگاه کیف، کفش و محصولات چرم استان همدان، گفت: این نمایشگاه توانمندی‌های درون و برون‌استانی را در سطح استان و کشور برای فضای کسب‌وکار معرفی می‌کند، از طرفی دیگر مکان مناسبی برای خریداران و متقاضیان است که از توانمندهای استان آگاه‌ شوند.
کد خبر: ۱۰۶۳۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۷ 27 August 2022

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه نمایشگاه کیف، کفش و محصولات چرم استان همدان، گفت: این نمایشگاه توانمندی‌های درون و برون‌استانی را در سطح استان و کشور برای فضای کسب‌وکار معرفی می‌کند، از طرفی دیگر مکان مناسبی برای خریداران و متقاضیان است که از توانمندهای استان آگاه‌ شوند.
 
به گزارش تابناک همدان؛ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بازدید از غرفه چرم همدان  بابیان اینکه در نمایشگاه به کیف، کفش و محصولات چرم به معرفی توانمندی‌های حوزه‌های مختلف کیف، کفش و چرم پرداخت می‌شود، عنوان کرد: برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌های تخصصی از دو جهت حائز اهمیت است.

شعبانی در ادامه افزود: این نمایشگاه توانمندی‌های درون و برون‌استانی را در سطح استان و کشور برای فضای کسب‌وکار معرفی می‌کند، از طرفی دیگر مکان مناسبی برای خریداران و متقاضیان است که از توانمندهای استان آگاه شوند.

وی بابیان اینکه توجه ویژه به خوشه‌ها و نیازمندهای کسبه یکی از ارکان مهم سیاست‌گذاری‌هایی است در مجموعه کار و رفاه اجتماعی دنبال می‌شود، اظهار کرد: اگر بتوانیم خوشه‌هایی در حوزه کیف، کفش و صنایع مربوط چرم در سطح استان همدان ایجاد کنیم، حمایت‌ها هدفمند خواهد شد.
 
این مقام مسئول بابیان اینکه در حال حاضر در تعدادی از شهرستان‌های استان همدان خوشه وجود دارد، اما این خوشه‌ها نیاز به ساماندهی و تشکل سازی دارد، اذعان کرد: ساماندهی و تشکل سازی باعث خواهد شد که نگاه حمایتی دولت به خوشه‌ها متمرکز شود.

شعبانی در ادامه بابیان اینکه ساماندهی و تشکل سازی باعث شکل‌گیری جایگاه حقوقی و تحقق اهداف دولت می‌شود، خاطرنشان کرد: نگاه ما به برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی مثبت است، درواقع نشان دادن توانمندهای استان همدان در کنار سایر استان‌های مطرحی همانند آذربایجان، اصفهان و ... یک نقطه قوتی برای فضای کسب‌وکار استان همدان محسوب می‌شود.

وی بابیان اینکه مجموعه کار و رفاه اجتماعی از دو بعد به فضای کارگری نگاه می‌کند، یادآور شد: در راستا می‌توان به حفظ شغل موجود و کمک توسعه فضای کسب‌وکار اشاره کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای حفظ اشتغال موجود از ابزارهای خاص موجود بهره‌مند می‌شویم، اذعان کرد: با پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به توسعه فضای کسب‌وکار کمک خواهیم کرد.
 
شعبانی بابیان اینکه امسال  تعهد کردیم که ۲۳ هزار و ۵۸۹ فرصت شغلی در استان همدان ایجاد شود، ابراز کرد: در این راستا با پرداخت تسهیلات به کارآفرینان و کارفرمایان در تحقق این فضا پیش‌بینی‌شده در فضای کسب‌وکار گام برداریم.

وی گفت: پرداخت تسهیلات یکی از ابزارهای در اختیار مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دبیرخانه کارگروه اشتغال است که انشالله از این ابزار برای حمایت از کارفرمایان و کارآفرینان استفاده خواهیم کرد.
 
این مقام مسئول ضمن اشاره به بیمه کارگران تحت پوشش کارفرمایان، تصریح کرد: در اعتبارات و بودجه‌ی سالیانه پیشنهاد‌هایی را برای معافیت مالیاتی، بخشودگی‌هایی بیمه‌ای و ... برای کارفرمایانی که بتوانند از این مزایا استفاده کنند در نظر گرفته است.


 
 
 
 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار