کد خبر: ۱۰۶۳۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۹ 25 August 2022

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران خواستار اجرای هر چه سریع‌تر بیمه درمانی ملی در کشور شد و گفت:‌ همدان آمادگی اجرای پایلوت این طرح را دارد.


به گزارش تابناک همدان،  محمد مهدی ناصحی مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران در سفر یک روزه به استان همدان در جمع مسئولان حوزه سلامت همدان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی این استان اظهار کرد: قدردان تلاش‌های صورت گرفته در حوزه بیمه سلامت در استان همدان هستیم.

ضرورت اجرای بیمه درمانی پایه ملی در کشور


وی با اشاره به اینکه استان همدان پیشینه تاریخی بزرگی دارد و پزشکان و دانشمندان نامی در این استان هستند گفت: یاد و خاطره شهدای این استان را که از خود جانفشانی کردند و امنیت را از آن ما ساختند، گرامی‌ می‌‌داریم.


مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در ادامه از اقدامات سازمان بیمه سلامت سخن گفت و افزود: اعتبار بیمه سلامت در بودجه سال ۱۴۰۱، ۷ درصد اضافه شده بود و ما دغدغه داشتیم که تعرفه‌ها بیش از ۲۰ درصد افزایش یافته اما بودجه تغییر چندانی نداشته است.


وی با بیان اینکه با پیگیریهای انجام شده بودجه هایی به منظور حمایت از بیماران صعب العلاج اختصاص یافت عنوان کرد: خوشبختانه با پیگیری آقای دکتر حاجی بابایی، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون تلفیق دو اتفاق مهم نسبت به جبران بودجه افتاد.


 ناصحی با تاکید به اینکه با پیگیری دکتر حاجی بابایی نخستین باری است که در جمهوری اسلامی ایران صندوق بیماران صعب العلاج شکل می‌گیرد ادامه داد: مراحل و مقدمات این طرح انجام شده و شنبه این هفته نیز تعیین تکلیف می‌شود.


وی با بیان اینکه بسته‌های خدمتی و تمام قیمت‌ها و مابه تفاوت‌ها در این طرح دیده شده و به دنبال این هستیم بروکراسی اداری نیز نداشته باشیم گفت:‌ آقای حاجی بابایی در خصوص بیمه سلامت همگانی نیز توجه و ورود خوبی داشتند و ۶ هزار میلیارد تومان مصوب کردند تا اقدامات مهمی نیز در این حوزه شاهد باشیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه در راستای پوشش بیمه سلامت همگانی یک شبه و طی۲۴ ساعته ۵ میلیون نفر از هموطنان فاقد بیمه درمانی در کشور را زیر پوشش بیمه همگانی بردیم که در جمهوری اسلامی کاری بی‌نظیر است خاطرنشان کرد: در حال حاضر خیلی از مردم اطلاع ندارند که این خدمت در اختیار آنها قرار گرفته است و امروز باید به دنبال عمق‌ بخشی ارائه خدمات بیمه ای نیز باشیم که آن را می‌توان از طریق صندوق بیماران صعب‌العلاج پیش برد تا پوشش‌های لازم صورت گیرد و دغدغه مردم کاهش یابد.


وی با بیان اینکه امیدواریم سال آینده به سمت تکمیل بیمه‌ها برویم و بیمه درمانی پایه را قوی کنیم افزود: امروز تمام خدماتی که به نام بیمه تکمیلی ارائه می‌شود، بیمه پایه است و باید یک ایرانی از یک بیمه درمانی پایه مطمئن برخوردار باشد.


 ناصحی با اشاره به اینکه امروز می‌توان تمام هزینه‌های نظام سلامت نظیر بیمه سلامت، تامین اجتماعی و نیروهای مسلح را در یک جا جمع کرد و مردم را زیر پوشش بیمه کاملی برد گفت: باید هم وطنان ما مطمئن و آسوده خاطر باشند که برای تمام مردم یک نوع خدمات ارائه می‌شود و تنوع خدمات برای اشخاص و سازمان‌های مختلف متفاوت نیست.


وی با بیان اینکه برآوردهای لازم انجام شده و هزینه‌های آن معقول است و می‌توان با هزینه فعلی و تزریق اعتبار حداقلی، طرح را انجام داد افزود: خوشبختانه طرح دارویار نیز به خوبی در کشور پیش می‌رود.


مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با ابراز خرسندی از حمایت بیماران حوزه توانبخشی و اوتیسم که قبلا توجهی به آنها نمی‌شد افزود: خوشبختانه بیمه سلامت پیش قدم شده و این بیماران را زیر پوشش آورده است.


وی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم در بخش خصوصی هم نقش پررنگی داشته باشیم تا اگر کسی در این بخش خدمت سرپایی گرفت سهم بیمه بیشتر باشد خاطرنشان کرد: امیدواریم این مهم به همت همکاران و دانشگاه‌ها به خوبی پیش رود.


 ناصحی بیان کرد: خوشبختانه استان همدان آمادگی خوبی در حوزه مدیریت بیمه‌ای و دانشگاهی دارد و می‌توان بیمه ملی را در این استان به صورت پایلوت پیش برد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار