مسوول کمیته آموزش هیات ورزش‌های همگانی همدان گفت: وبینار "تمرینات معلق" ویژه مربیان ورزش‌های همگانی کشور به میزبانی همدان برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۶۲۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵ 18 August 2022

مسوول کمیته آموزش هیات ورزش‌های همگانی همدان گفت: وبینار "تمرینات معلق" ویژه مربیان ورزش‌های همگانی کشور به میزبانی همدان برگزار شد.

به گزارش تابناک همدان، علیرضا نوروزی اظهار داشت: در این وبینار، ۴۹ مربی از استان‌های خراسان رضوی، کرمانشاه، خوزستان، کردستان، همدان، مرکزی، اردبیل و آذربایجان شرقی شرکت کردند.

وی اضافه کرد: تدریس این وبینار آموزشی را سمیه غلامی مدرس فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور بر عهده داشت.

نوروزی خاطرنشان کرد: تمرینات معلق مجموعه‌ای خاص از تمرینات قدرتی است که بر اساس وزن بدن شخص انجام می‌گیرد.

وی یادآور شد: این رشته ورزشی نسبت به ورزش‌های رایج و متدوال از این‌نظر متمایز است که دست هاو پاهای ورزشکار اغلب به کمک اتصال به تکیه گاه پشتیبانی می‌شود این در حالی است که طرف مقابل بدن با زمین در ارتباط است

رییس کمیته آموزش ورزش‌های همگانی همدان افزود: تمرینات معلق در قالب فعالیت قدرتی، استقامتی، تعادلی و هماهنگی عضلات، انعطاف پذیری، قدرت و پایداری و هماهنگی عضلات میان تنه به طور همزمان در طیف وسیعی از استقامت ارایه می‌شود.

مفهوم و ایده اصلی این نوع از تمرین مفهومی قدیمی است که قرنهاست برای تمرین و تقویت عضلات از آن استفاده می‌شود.

در اویل قرن ۲۱ مفهوم توسط یکی از نظامیان سابق ارتش امریکا گسترش یافت و و سیله‌ای قابل حمل و استفاده در فضاهای مختلف به شکل تجاری تولید گردید.

این وسیله تمرینی امروزه در برنامه‌های مختلف آمادگی جسمانی و آماده‌سازی ورزشکاران مختلف گنجانده می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار