مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی در هفتمین نمایشگاه توانمندی‌های صنایع گفت: این نمایشگاه در قالب ۱۳۰ غرفه برگزارشده که توانمندی‌های استان در بخش صنایع کوچک و متوسط به نمایش گذاشته‌شده است.
کد خبر: ۱۰۶۲۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷ 18 August 2022
۸۵ درصد صنایع استان را صنایع کوچک تشکیل می‌دهد / نمایشگاه‌های صنایع کوچک و متوسط نشان از توانمندی‌های اقتصادی استان است
 
افتتاحیه هفتمین نمایشگاه توانمندی‌های نمایشگاه صنایع خوشه‌های صنعتی با حضور استاندار و معاونین و رییس صنعت و معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت شهرک‌ها و فعالان اقتصادی استان برگزار شد.
 
به گزارش تابناک همدان؛ مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی در آیین افتتاحیه هفتمین نمایشگاه توانمندی‌های صنایع گفت: این نمایشگاه در قالب ۱۳۰ غرفه برگزارشده که توانمندی‌های استان در بخش صنایع کوچک و متوسط به نمایش گذاشته‌شده است.
 
مصطفی حقیقی بابیان اینکه اتفاقات خوبی در بخش صنایع رخ‌داده است و بسیاری از محصولات در استان تولید می‌شود، افزود: ۸۵ درصد صنایع استان را صنایع کوچک تشکیل می‌دهد.

وی تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه‌ها بسترهای مختلفی را برای تولیدکنندگان ایجاد می‌کند و در حال حاضر خیلی از خوشه‌های صنعتی استان، قطب خوشه‌های صنعتی در کشور هستند.

لازم به ذکر است استاندار همدان به مدت سه ساعت از تمامی غرفه‌ها بازدید و از نزدیک با تولیدکنندگان گفتگو کرد و پیگیر مشکلات شد.

گفتنی است این نمایشگاه از ۲۵ لغایت ۲۸ مرداد در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی استان همدان در حال برگزاری است.
 
همچنین استاندار همدان نیز در آیین افتتاح و بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های صنایع خوشه‌های صنعتی استان همدان، گفت: رویکرد ما در استان در عرصه‌های مختلف صنعت بر مبنای دانش‌بنیان است.

علیرضا قاسمی فرزاد، استاندار همدان، افزود: بخش عمده‌ای از توانمندی این نمایشگاه، نشأت گرفته از فشارهای تحریم‌ها است که به خاطر آن برای ورود مواد اولیه دچار مشکل شدند، و باعث شد تا عزم و اراده تولیدکنندگان دوچندان شود و نیازمندی‌های داخلی را تولید کنند.
 
استاندار همدان، با بیان اینکه، هرکدام از این غرفه‌ها نشان از بالندگی و توانمندی و پویایی است، اظهار داشت: بخش صنعت استان توانسته نقش خوبی به خود بگیرد و یک‌افق و چشم‌انداز بسیار روشن را برای ما ترسیم کند.

وی تأکید کرد: گرچه تحریم‌ها، فشارهای زیادی برای ما ایجاد کرد، اما توانستیم در بخش‌های مختلف به‌ویژه در صنایع پیشرفته و تکنولوژیک، دستاوردهای خوبی داشته باشیم. 

قاسمی فرزاد بی‌بیان اینکه تا سال‌ها بسیاری از این محصولات صنعتی کشور، وارداتی بوده و سپس در ایران مونتاژ می‌شد، تصریح کرد: خوشبختانه بادانش فنی و توانمندی داخلی، مواد اولیه از داخل ساخته شد و محصولات خود را با همان کیفیت خارجی نیز تولید کردیم که این توانمندی‌ها به‌واسطه اتکا به خودباوری و آنچه مقام معظم رهبری هرسال در بخش تولید مورد تأکید قراردادند، شکل‌گرفته است. 
 
وی خاطرنشان ساخت: دولت سیزدهم نیز به تأسی از منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری، در راستای حمایت از تولید، دانش‌بنیان آن و ایجاد اشتغال گام برمی‌دارد.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه رویکرد ما در استان، در بخش‌های مختلف تولید به‌ویژه صنعت، کشاورزی، معدن و گردشگری، بر مبنای دانش‌بنیان است، افزود: به پارک علم و فناوری مأموریت داده شد که حتماً در عرصه‌های مختلف تولید و محصولات صنعتی ورود جدی داشته باشد و دو مؤلفه یعنی ارتقای سطح کیفی و بهره‌وری و کاهش قیمت را مدنظر قرار دهد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار