نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به کویری شدن دو شهر استان باید تغییر الگوی کشت اجرا و رعایت شود.
کد خبر: ۱۰۶۰۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲ 10 August 2022

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به کویری شدن دو شهر استان باید تغییر الگوی کشت اجرا و رعایت شود.
.

 

به گزارش تابناک همدان، در نشست حجت الاسلام فلاحی با مدیر کل و معاونین جهاد کشاورزی با اشاره چهار فصل بودن کشور و قابلیت کشاورزی در کل طول سال افزود: باید این موضوع بیشتر مورد توجه و آموزش قرار گیرید.

وی تصریح کرد: عدم پیوست مطالعاتی جهاد کشاورزی موجب عدم توسعه شهری و صنایع شده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس ادامه داد: جلسه مشترکی بین دستگاه های مسئول بخش کشاورزی مانند جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای، محیط زیست برگزار شود تا پیشنهاد های بخش کشاورزی، تغییر الگوی کشت و ... با هم اندیشی و هم افزایی پیش رود.

وی تاکید کرد: ضمن ارائه الگویی برای تولید، باید در روند تولید نیز نظارت شود.

فلاحی بحث مطالعاتی و آموزشی را یکی از مولفه های تاثیرگذار در جریان تغییر الگوی کشت دانست و گفت: باید بحث مطالعاتی و آموزشی پیوست فرهنگی و اجتماعی نیز داشته باشد.

 عصو کمیسیون آموزشي در بخشی از سخنان خود گفت: زیرساخت های سیاسی و اجتماعی در آموزش و پرورش است و با کمبود ۲۶۰ هزار معلم مواجه ایم که وزارت خانه نمی‌تواند این تعداد معلم را تامین کند، ادامه داد: البته ۱۰۰ هزار معلم تا مهر ماه جذب می شود که به همین تعداد معلم بازنشسته می شوند.

حجت الاسلام فلاحی گفت: این مشکل به این دلیل است که دانشگاه فرهنگیان از ۲۵ هزار دانشجو به ۳ هزار تقلیل یافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار