مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبر داد:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از انتشار فراخوان یازدهمین همایش نمایشنامه خوانی استان همدان با موضوع عاشورایی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۰۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷ 10 August 2022

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از انتشار فراخوان یازدهمین همایش نمایشنامه خوانی استان همدان با موضوع عاشورایی خبر داد.


به گزارش تابناک همدان از  روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، مسعود ویژه اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با همکاری انجمن هنرهای نمایشی، یازدهمین همایش نمایش نامه‌خوانی استان را با هدف ترویج فرهنگ والای عاشورایی، شناسایی و شکوفایی استعدادهای تازه و بهره‌وری از تجربیات پیشکسوتان ارزنده حوزه نمایش برگزار می‌کند.


ویژه، خوانش نمایشنامه‌هایی برگرفته از مکتب عاشورایی امام حسین (ع) -دست نویس و چاپ شده – را محور اصلی این همایش عنوان کرد و گفت: هر گروه می‌تواند با معرفی حداکثر 6 نفر برای هر متن (5 خوانش‌گر و کارگردان) در این همایش شرکت کند و در پذیرش نهایی، از هر کارگردان تنها یک اثر پذیرفته می شود.


وی در توضیح شرایط شرکت هنرمندان در این همایش، گفت: استفاده از هرگونه طراحی صحنه، نورپردازی، گریم، لباس، موسیقی و جلوه‌های ویژه و بصری در خوانش نمایشنامه غیر علمی و غیرمجاز بوده و درخواست کتبی تقاضای شرکت در همایش، رضایت نامه نویسنده نمایشنامه به همراه سه نسخه لوح فشرده تصویری از اجرای خوانش نمایشنامه، در مهلت تعیین شده به دبیرخانه همایش ضروری است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با تأکید بر اینکه این همایش مرحله بازخوانی نداشته و ارزیابی از طریق آثار ضبط شده بر روی لوح فشرده انجام خواهد شد؛ تصریح کرد: علاوه بر پرداخت کمک هزینه به گروه‌های پذیرفته شده؛ به انتخاب هیات داوران در بخش‌های متن، کارگردانی، بازیگر زن و مرد و توضیح صحنه‌خوان، برگزیدگان معرفی و تجلیل می‌شوند.


ویژه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه همایش را 20 شهریورماه اعلام کرد و افزود: این همایش در روزهای30 و 31 شهریورماه برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار