استاندار همدان گفت: ۵۰۹ میلیارد تومان از ردیف اعتبارات محرومیت زدایی برای آبرسانی به ۴۰۷ روستای استان اختصاص یافت.
کد خبر: ۱۰۶۰۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳ 10 August 2022

استاندار همدان گفت: ۵۰۹ میلیارد تومان از ردیف اعتبارات محرومیت زدایی برای آبرسانی به ۴۰۷ روستای استان اختصاص یافت.

به گزارش تابناک همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد اظهار داشت: گام نخست آبرسانی به ۱۶۰ روستا در اولویت قرار گرفت که بخش عمده آبرسانی به این روستاها عملیاتی و آغاز شده است.

وی ادامه داد: در گام دوم، آبرسانی به ۲۴۷ روستا با تامین اعتبار و تهیه طرح در دستور کار قرار گرفته است که از سال‌جاری روند اجرایی این طرح‌ها آغاز شد که امید می‌رود تا پایان سال آینده به اتمام برسد.

استان همدان با اشاره به سفر رییس جمهور به استان همدان و در دستور کار ویژه قرار گرفتن طرح آبرسانی و تکمیل سد خرم‌رود تویسرکان افزود: با تکمیل این طرح بیش از ۵۰ روستا از نعمت آب بهره مند می‌شوند.

به گفته وی، ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر اخیر رییس جمهور به استان همدان، به این طرح تخصیص یافت، این طرح تا اواخر پاییز امسال آبگیری شود و تکمیل کل این طرح هم تا سال ۱۴۰۲ طول می‌کشد.

قاسمی فرزاد در خصوص طرح آبرسانی بین حوضه‌ای همدان که برای این منظور نیز در سفر استانی هیات دولت، یک هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شد یادآور شد: پیش از آن نیز با دستور آیت الله رییسی در یک مرحله یک هزار میلیارد تومان اختصاص یافت همچنین وزیر نیرو ۴۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات در اختیار به این طرح اختصاص دادند.

وی گفت: با توجه به تاکید رییس جمهور به تسریع در اجرای این طرح و تکمیل آن در کمتر از ۲ ماه امید می رود با شتاب‌بخشی به کار، عملیات انتقال آب به همدان تا هفته دولت ۱۴۰۱ به پایان برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار