استاندار همدان:
استاندار همدان در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، از رفع موانع چهار واحد تولیدی و صنعتی استان خبر داد و گفت: برای رونق تولید باید از تمامی ظرفیت‌ها بهره‌گیری کرد.
کد خبر: ۱۰۶۰۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲ 09 August 2022
 استاندار همدان در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، از رفع موانع چهار واحد تولیدی و صنعتی استان خبر داد و گفت: برای رونق تولید باید از تمامی ظرفیت‌ها بهره‌گیری کرد.

به گزارش تابناک همدان، علیرضا قاسمی فرزاد اظهار داشت: این واحد‌ها تولیدی و صنعتی در مسیر فعالیت خود با موانعی مواجه بودند که در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بررسی و گره از مشکلاتشان باز شد.

به گفته وی، جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان در راستای حمایت از بخش تولید، احیای واحد‌های راکد و رونق تولید تشکیل می‌شود

قاسمی فرزاد مشکلات این طرح‌ها را در زمینه تسهیلات و وثیقه بانکی، کنترل کیفیت فنی کار، رعایت حریم با آلاینده‌ها شمرد و گفت: با مصوبات ستاد تسهیل و تصمیمات مقتضی برای رفع موانع و گره گشایی از مشکلات در راستای رونق فعالیت‌های تولیدی این واحد‌ها اتخاذ و ابلاغ شد.

استاندار همدان با بیان اینکه بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی در رفع موانع تولید و تسهیل در فعالیت واحد‌های تولیدی، هم افزایی داشته باشند، اظهار داشت:  بی‌شک رونق تولید زمینه اشتغال‌زایی و توسعه اقتصادی استان را به دنبال دارد و باید از تمامی ظرفیت‌ها بهره‌گیری کرد.

وی اشاره کرد: یک شرکت دانش بنیان در تهیه تجهیزات پزشکی با ۱۵۰ نفر اشتغال‌زایی در رابطه با وثیقه برای گرفتن تسهیلات ۶ میلیارد تومانی از بانک مشکل داشت که با مصوبه ستاد تسهیل مقرر شد ۷۰ درصد از محل طرح به عنوان وثیقه مورد پذیرش بانک قرار گیرد.

استاندار همدان افزود: مجموعه تولید کننده تجهیزات پزشکی در ایزولاسیون و سایر مقررات اصول بهداشتی مورد تایید سازمان غذا و دارو بود، اما در رعایت فاصله از مجموعه‌های دیگر به مشکل برخورده است که مقرر شد با نگاه مثبت، بررسی‌های کارشناسی انجام شود و در صورت نبود منع قانونی تاییدیه صورت گیرد.

قاسمی فرزاد افزود: مقرر شد که واحد‌های تولیدکننده چینی بهداشتی لالجین در راستای کنترل کیفیت محصول به طور تجمیعی از یک کارشناس فنی استفاده کنند تا بر روند مطلوب تولید آن‌ها نظارت کند.


وی با اشاره به اینکه سهمیه تسهیلاتی که در سفر ریاست جمهوری در اختیار استان قرار گرفته با چشم انداز ایجاد اشتغال و با اولویت بخش خصوصی، پرداخت می‌شود، افزود: مقرر شد به واحد تولیدی کاسپین کوهدشت نهاوند (تولیدکننده مواد اولیه واحد‌های دلستر) در راستای رونق تولید این مجموعه از محل تبصره ۱۸، تسهیلات ۵۰ میلیارد تومانی پرداخت شود.

استاندارهمدان گفت: در راستای ایجاد اشتغال اختصاص هشت هزار میلیارد تومان تسهیلات به ۳۳ طرح اقتصادی در سفر ریاست محترم جمهور مورد تایید و تصویب قرار گرفته است.

وی مبنای اولیه تعهد اشتغال استان در سال جاری ۲۳ هزار شغل عنوان کرد و گفت:  با توجه به دستور و تاکید رییس جمهور در سفر اخیر به استان، ایجاد ۴۰ هزار شغل در استان در دستور کار قرار دارد و با ایجاد زمینه‌های لازم این امر امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه بانک‌ها و مجموعه‌های دولتی امور سرمایه گذاران را تسهیل کنند، تصریح کرد: در راستای حمایت از تولیدکنندگان، همه بانک‌ها مکلفند که سهمی از تسهیلات را به تولیدکنندگان اختصاص دهند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار