مدیرعامل هلال‌احمر همدان خبر داد:
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان از پوشش امدادی هیئت‌های عزاداری سرور و سالار شهیدان عالم (ع) در تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۰۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳ 09 August 2022
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان از پوشش امدادی هیئت‌های عزاداری سرور و سالار شهیدان عالم (ع) در تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد.


به گزارش تابناک همدان، علی سنجربیگی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان با بیان اینکه اعضای داوطلب جمعیت هلال‌احمر عزاداری برای سالار شهیدان را با توفیق خدمت به خلق‌اللّه گره زده‌اند، از مصادیق مختلف این خدمت سخن گفت.

وی در این خصوص به سامانه حرکت‌های امدادی و بشردوستانه سازمان جوانان تحت عنوان «سحاب» اشاره کرد و افزود: در روز‌های تاسوعا و عاشورا، ۵۴ نفر از اعضای واحد جوانان جمعیت هلال‌احمر استان همدان در قالب ۲۷ تیم دونفره، به عزاداران خدمات امدادی ارائه کردند.

وی به حرکت این تیم‌های مجهز به کیف کمک‌های اولیه با دوچرخه یا پیاده در کنار دسته‌جات عزاداری اشاره کرد و افزود: با توجه به گرمای هوا در مواردی با گرمازدگی عزاداران مواجه بودیم که با حضور امدادگران تیم سحاب، امدادرسانی لازم صورت پذیرفت.

علی سنجربگی همچنین به حضور تیم‌های سحاب در بقاع متبرکه و محل‌های مختلف برگزاری آئین‌های عزاداری از جمله محل‌های تجمع عزاداران برای شرکت در مراسم تعزیه‌خوانی، زنجیر زنی و نماز ظهر عاشورا اشاره کرد.

وی افزود: در مواردی نیز پس از درخواست تیم‌های سحاب با توجه به نیازسنجی صورت گرفته، اعضای تیم واکنش سریع هلال‌احمر استان همدان به مکان‌های اعلامی اعزام شدند تا در سریع‌ترین زمان ممکن، روند امدادرسانی به عزاداران ادامه یابد.

مدیرعامل هلال‌احمر همدان برپایی ایستگاه‌های سلامت با هدف کنترل فشارخون و توزیع ماسک یا بطری‌های آب معدنی بین عزاداران را از دیگر خدمات ارائه شده از سوی هلال‌احمری‌ها در دو روز گذشته عنوان کرد.


برگزاری مسابقه عکس «من علی اکبری‌ام»

وی در ادامه از برگزاری مسابقه عکس با عنوان «من علی‌اکبریی‌ام» سخن گفت و افزود: اعضای واحد‌های جوانان می‌توانستند از حضور خود در دسته‌جات عزاداری و یا خدمات ارائه شده از سوی دوستان هلال‌احمری خود عکس گرفته و در این مسابقه شرکت کنند.

مشارکت داوطلبان، جوانان و امدادگران هلال‌احمر در تهیه اقلام موردنیاز، پخت و توزیع غذای نذری بین عزاداران حسینی نیز از دیگر مواردی بود که مورد اشاره مدیرعامل هلال‌احمر همدان قرار گرفت.

وی به عنوان نمونه از مشارکت اعضای داوطلب خانه هلال شهر جورقان در پخت هزار پرس غذا، مشارکت اعضای داوطلب هلال‌احمر شهرستان کبودرآهنگ در تهیه و توزیع ۲۰۰ پُرس غذا و مشارکت اعضای داوطلب هلال‌احمر شهرستان فامنین در تهیه و توزیع ۲۰۰ پرس غذای نذری با هدف پذیرایی از عزاداران حسینی نام برد.

مدیرعامل هلال‌احمر همدان در ادامه با اشاره به ذبح قربانی و توزیع گوشت نذری بین مددجویان از سوی اعضای داوطلب خانه هلال کوی کوثر، اظهار کرد: همه این خدمات در حالی ارائه می‌شد که خانواده بزرگ هلال‌احمر استان همدان دوشادوش سایر مردم ولایتمدار این استان، در مراسم‌های مختلف عزاداری شرکت کردند.

دسته عزاداری هیئت جوانان حضرت علی‌اکبر (ع) پذیرای جوانان همدانی

سنجربگی با بیان اینکه روز سوم شهادت حضرت ابی عبدالله (ع)، دسته عزاداری هیئت جوانان حضرت علی‌اکبر (ع) از محل ساختمان ستادی این جمعیت به نشانی خیابان جهان‌نما تا آرامگاه بوعلی‌سینا به راه خواهد افتاد، از جوانان علاقه‌مند استان برای پیوستن به این دسته عزاداری دعوت به عمل آورد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار