وزیر نیرو گفت: احداث و راه اندازی برج خشک در نیروگاه شهید مفتح همدان موجب کاهش ۵۰ درصدی میزان مصرف آب این نیروگاه خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۵۸۸۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸ 28 July 2022

وزیر نیرو گفت: احداث و راه اندازی برج خشک در نیروگاه شهید مفتح همدان موجب کاهش ۵۰ درصدی میزان مصرف آب این نیروگاه خواهد شد.

به گزارش تابناک همدان، علی اکبر محرابیان روز پنج‌شنبه در جریان سفر استانی دولت در بازدید از نیروگاه شهید مفتح همدان، افزود:  آب مورد نیاز نیروگاه شهید مفتح به میزان ۱۲ میلیون مترمکعب توسط پساب تصفیه شده فاضلاب شهری تامین می‌شود.

وی اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب پس از صنعتی کردن پساب خروجی از تصفیه خانه و ارسال آن به نیروگاه شهید مفتح همدان، از برداشت منابع آب شرب زیرزمینی توسط نیروگاه جلوگیری کرده است که این مهم علاوه بر کاهش برداشت از آب‌های زیرزمینی منطقه که عامل ایجاد فروچاله ها است، به حفظ آب های زیرزمینی و کشاورزی نیز کمک می کند.

وی ادامه داد: نیروگاه شهید مفتح از جمله نیروگاه های خوب کشور است که با توجه به اینکه مصرف آب نیروگاه مشکلاتی را برای سفره های زیرزمینی ایجاد کرده بود، پساب شهری همدان برای تامین آب مصرفی به نیروگاه منتقل شد.

وزیر نیرو تصریح کرد: با این وجود به دنبال کاهش میزان استفاده از پساب در این نیروگاه نیز هستیم و در این راستا احداث ۲ برج خشک برای این نیروگاه در دستور کار قرار گرفته است.

محرابیان افزود: یک برج خنک کننده خشک این نیروگاه تکمیل و به مرحله بهره برداری رسیده است و برج دوم نیز درحال احداث است تا د حداقل زمان ممکن به بهره برداری برسد.

وی تاکید کرد: برج خنک‌کن واحد شماره ۲ نیروگاه شهید مفتح تاکنون بیش از ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که با بهره‌برداری از این برج شاهد صرفه‌جویی ۸۵ درصدی مصرف آب در این واحد ۲۵۰ مگاواتی خواهیم بود.

به گفته وی، انتقال پساب تصفیه شده شهر همدان به نیروگاه شهید مفتح برای نخستین بار در کشور و احداث برج خنک‌کن واحد شماره یک و ۲ این نیروگاه، از جمله پروژه‌هایی است که با احداث و بهره‌برداری از آن ها نیاز نیروگاه به منابع آب‌های زیرزمینی برطرف شده است.

نیروگاه شهید مفتح متشکل از چهار واحد ۲۵۰ مگاواتی جمعا به ظرفیت هزار مگاوات نقش مهمی در تأمین انرژی الکتریکی شبکه برق کشور دارد.

وزیر نیرو در حاشیه سفر هیات دولت به استان همدان و به نمایندگی از جانب رییس جمهور به شهرستان فامنین رفته است، محرابیان در طول این سفر از نیروگاه شهید مفتح و بیمارستان امام حسن(ع) فامنین دیدن کرد.

وزیر نیرو همچنین در بازدید از بیمارستان در حال تکمیل امام حسن(ع) شهرستان فامنین نیز بر پیگیری‌های برای جذب اعتبارات موردنیاز تجهیز و راه اندازی این مرکز درمانی تاکید کرد.

بیمارستان امام حسن(ع) فامنین با وسعت ۲۰ هزار مترمربع در سال ۱۳۸۵ تاسیس شده است که بخش‌های مختلف درمانی طی ماه‌های آینده به آن افزوده خواهد شد.

وزیر نیرو همچنین در ادامه برنامه سفر خود به شهرستان فامینن از روند اجرای پروژه مسکن ملی این شهرستان نیز بازدید و بر حل مشکلات تکمیل این طرح تاکید کرد.

در این شهرستان ۳۳۸ واحد مسکن مهر ساخته شده که در حال تکمیل است.

آیت‌الله «سیدابراهیم رییسی» رییس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز(پنج‌شنبه ۶ مرداد) در سی‌امین سفر استانی خود، وارد همدان شد.

آیین استقبال رسمی از رییس جمهور با حضور آیت‌الله «حبیب الله شعبانی موثقی» نماینده ولی فقیه در استان و «علیرضا قاسمی فرزاد» استاندار همدان، فرماندهان نظامی و انتظامی، اعضای شورای تامین و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان در فرودگاه همدان برگزار شد.

همچنین جمعی از وزرای دولت به نمایندگی از رییس جمهور به شهرستان های تابعه استان همدان سفر می کنند و ضمن دیدار با مردم و شرکت در جلسات کاری، مسایل و مشکلات منطقه را بررسی و نتیجه کار را در شورای اداری استان به رییس جمهور ارایه می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار