شهردار همدان:
شهردار همدان گفت: برای اولین بار از سامانه الکترونیکی آسفالت معابر شهری همدان رونمایی شد.
کد خبر: ۱۰۵۷۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۳ 20 July 2022

شهردار همدان گفت: برای اولین بار از سامانه الکترونیکی آسفالت معابر شهری همدان رونمایی شد.

به گزارش تابناک همدان از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری همدان؛ سامانه الکترونیکی آسفالت معابر شهری با حضور رئیس شورای اسلامی شهر همدان، شهردار، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر و رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر و برخی از مدیران شهرداری رونمایی شد.

در این مراسم محمود مسگریان رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه همه مردم با مسائل مربوط به آسفالت سروکار دارند اظهار داشت: اهتمام مدیریت شهری برای آسفالت معابر شهری نشان دهنده فعال و تلاشگر بودن شهرداری است.

وی ضمن تقدیر از زحمات شهرداری همدان در آسفالت معابر شهری گفت: انجام روزانه ۱۰۰۰ تن آسفالت نشانگر توجه شهرداری همدان به این موضوع مهم است.


رئیس شورای اسلامی شهر همدان ضمن تشکر از مجموعه عوامل این سامانه عنوان کرد: امیدواریم با هوشمندسازی و الکترونیکی شدن شهرداری شاهد افزایش کمی و کیفی در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری به ویژه آسفالت باشیم.

در ادامه این مراسم شهردار همدان ضمن تشکر و قدردانی از تیم راه اندازی این سامانه گفت: استقرار این سامانه در مدیریت شهری بیانگر اتفاقات خوب در زمینه تحقق شهرداری الکترونیک است. حسینی با اشاره به اینکه آسفالت جزو مهمترین پروژه ها و کارهای شهرداری و خواسته های مردم محسوب می‌شود اظهار داشت: اجرای آسفالت در افزایش رضایتمندی مردم بسیار موثر است و باید نظارت جدی در این حوزه رخ دهد.


وی با اشاره به هزینه ۲۸۰ میلیارد تومانی آسفالت افزود: ۱۵ درصد بودجه به آسفالت معابر اختصاص می یابد که با راه‌اندازی این سامانه شفاف‌سازی و مبارزه با فساد در بخشی آسفالت تحقق پیدا می‌کند.

شهردار همدان گفت: با اقدامات خوبی که در سازمان عمران در راستای خودکفایی آسفالت صورت گرفته حدود ۸۰ درصد آسفالت توسط شهرداری انجام می‌شود. این مقام ارشد مدیریت شهری با تأکید بر توسعه کارخانه آسفالت عنوان داشت: با توسعه این کارخانه علاوه بر تامین آسفالت شهر همدان قادر به تأمین آسفالت شهرهای دیگر خواهیم بود.


حسینی با بیان اینکه این سامانه باعث کنترل دقیق صورت وضعیت‌ها حوزه آسفالت خواهد شد افزود: این سامانه نتایج و اتفاقات خوبی را در حوزه مدیریت آسفالت رقم می‌زند که باید نسبت به تجاری سازی این سامانه اقدام شود. شهردار همدان با اشاره به اهمیت پیاده‌سازی این سامانه گفت: این کار مقدمه هوشمندسازی در تمامی حوزه‌های مدیریت شهری به ویژه خدمات شهری و عمرانی است که باعث کاهش هزینه های شهرداری می‌گردد.

در ادامه مراسم وحید علی ضمیر معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری همدان رونمایی از این سامانه را یکی از توفیقات بزرگی دانست که برای اولین بار در شهرداری همدان به بهره برداری می رسد.
معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری با اشاره به ظرفیت بالای شهر همدان در حوزه آسفالت معابر شهری گفت: همدان به دلیل عملکرد مناسب خود در میان سایر کلانشهرها صاحب کرسی در کمیته آسفالت و نوسازی معابر است.
وی راه اندازی این سامانه را حاصل پشتوانه خوب عملیاتی اجرایی و مباحث علمی دانست و عنوان کرد: این سامانه حاصل کار مشترک نرم افزاری و سخت افزاری بین سازمان فناوری اطلاعات و معاونت امور زیربنایی شهرداری با همکاری مناطق بوده است.


این مقام مسئول در حوزه عمرانی با اشاره به اینکه راه اندازی این سامانه از دو سال قبل آغاز شده افزود: استقرار سامانه جامع اطلاعات مکانی SDI یکی از افتخارات بزرگ شهرداری همدان محسوب می شود که تمامی بخش های مدیریت شهری اعم از خدمات شهری و عمرانی بر پایه این سامانه قرار می گیرد.
علی ضمیر با اشاره به دغدغه شهرداری همدان در مباحث کمی و کیفی آسفالت گفت: سازمان عمران به عنوان بازوی اجرایی در تامین کمیت و کیفیت آسفالت
خوب عمل کرده است و باید این موضوع هم در حوزه پیمانکاران بخش خصوصی کنترل شود.


علی ضمیر با اشاره به ویژگی های خوب این سامانه گفت: از طریق این سامانه امکان کنترل آسفالت از لحظه بارگیری تا پخش قابل کنترل است و امکان خطا را بسیار کم و نزدیک به صفر خواهد رساند که باعث افزایش سرمایه اجتماعی و حفظ بیت المال و کاهش هزینه‌های مالی شهرداری می شود.
وی با اشاره به افزایش پنج برابری قیمت آسفالت افزود: قیمت هر تن آسفالت دو و نیم میلیون تومان است که باعث افزایش حساسیت ها در خصوص کنترل این بخش گردیده است.


معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری همدان از انجام ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار تنی آسفالت در سال‌جاری خبر داد و اظهار کرد: نسبت به سال قبل رشد خوبی در حوزه آسفالت معابر شهری داشتیم که عمدتاً توسط شهرداری و بخش خصوصی تأمین می‌شود.


وی اظهار داشت: این سامانه قابلیت معرفی به عنوان الگو در سایرکلانشهرها را دارد.


علی ضمیر پشتوانه اجرایی این پروژه را حاصل همکاری و هماهنگی بین تمامی واحد‌های مدیریت شهری دانست.


در ادامه این مراسم جواد مختاری رئیس سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری همدان راه اندازی این سامانه را یکی از گام‌های مهم مدیریت شهری در راستای هوشمند سازی مدیریت شهری ارزیابی کرد و گفت: شهر هوشمند یک شعار نیست بلکه فناوری موجب کاهش هزینه ها، زمینه ساز انجام سریع، ساده و صحیح امور مدیریت شهری می شود.
وی با اشاره به ضرورت استقرار این سیستم افزود: نظارت سنتی بر آسفالت علاوه بر افزایش هزینه ها و وقت گیر بودن مشکلاتی را ایجاد می کرد که با توجه به نیاز معاونت عمرانی و مناطق برای اصلاح فرایند آسفالت این سامانه طراحی شد.


این مقام مسئول در حوزه فناوری اطلاعات با اشاره به ویژگی های این سامانه گفت: قبلاً ناظران ابزار کافی برای نظارت نداشتند که موجب اتلاف منابع مالی و انسانی در مدیریت شهری می شد.


مختاری این سیستم را دارای دو بخش دانست و عنوان کرد: این سامانه هم به‌ عنوان اپلیکیشن بر روی موبایل نصب می شود و همچنین دارای داشبورد مدیریتی است که این امکان را در اختیار مدیران و ناظران قرار می‌دهد که بدانند کدام مکان در حال آسفالت است و در کدام نقطه تمام می شود. وی یکی از ویژگیهای این سامانه را مستندسازی دانست و عنوان کرد: مستندسازی آسفالت اطلاعات خوبی را از لحاظ ویژگی‌ها، کمیت و کیفیت آسفالت در اختیار ناظران و مدیران قرار می دهد.


در پایان مراسم از مجموعه عوامل راه اندازی این سامانه تقدیر به عمل آمد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار