مدیرکل آموزش‌های تخصصی کشور.
مراسم اختتامیه دوره کشوری تربیت‌مدرس با حضور مدیران کشوری و استانی و اساتید بنام در همدان برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۵۵۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۱ 08 July 2022
مراسم اختتامیه دوره کشوری تربیت‌مدرس با حضور مدیران کشوری و استانی و اساتید بنام در همدان برگزار شد.

به‌گزارش تابناک همدان از روابط‌ عمومی جمعیت هلال‌احمر استان همدان در ابتدای مراسم منتظری مدیرکل آموزش‌های تخصصی معاونت آموزش و پژوهش کشور ضمن قدردانی از میزبانی شایسته جمعیت استان همدان گفت: هلال احمر همدان با داشتن اساتید بنام همچون استاد هادی غروی باید به خود ببالد چرا که تمام اساتید امدادونجات کشور از علم ایشان بهره‌مند شده اند.

 منتظری به انجام کار داوطلبانه وجهادی در جمعیت اشاره نمود و گفت: دوره‌ای که در همدان برگزار شد گزینشی بود و افراد شایسته و کاردان در این دوره شرکت کرده بودند که دانش و تجربه را با هم به‌همراه داشتند و این باعث بالا رفتن سطح برگزاری دوره تربیت‌مدرس گردیده بود.

مدیرکل آموزش و پژوهش اضافه کرد: افرادی که در این دوره شرکت نموده‌اند باید تخصص خود را به استان‌ها انتقال داده و به‌عنوان زکات دانش این دوره افرادی را که در استان خود آموزش دهند و به‌عنوان مرجع و صاحب‌نظر اسکان اضطراری و مدیریت کمپ، علم خود را با مربیان امداد و نجات به اشتراک بگذارند.
 
در ادامه طیب طاهرزاده ناظر این دوره آموزشی با اشاره به این‌که گزینش بد آموزش خوب را جبران نمی‌کند گفت: آنچه در این دوره مشهود بود گزینش افراد که شاخص و شرکت کننده بود که به خوبی انجام گرفته بود وقرار دادن این آموزش مطلوب در کنار گزینش خوب، نتیجه می‌شود تربیت مدرسان نمونه اسکان اضطراری و مدیریت کمپ که در همدان صورت گرفت.

 طاهرزاده با تقدیر ویژه از برگزارکنندگان و میزبانان دوره تربیت مدرس خاطرنشان کرد با برگزاری یک دوره دانش محور و قوی و تلفیق آن با تجربه افراد شرکت کننده در این دوره منجر به تربیت مدرسان بزرگی گردید که هرکدام از آن‌ها می‌توانند در اقصی نقاط کشور شاگردان خوب و بنامی در این عرصه تربیت نموده و آمادگی و توان استان‌ها را برای ایجاد اسکان اضطراری بالا ببرند. 

در بخش پایانی این اختتامیه علی سنجربگی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با اشاره به این‌که این دوره پایان یافت، ولی آموختن همیشگی است و به قوت خود باقیست گفت: مربیان باید تلاش نمایند و هر روز علم خود را به‌روز نموده و منابع خوبی برای ارائه به کارآموزان این عرصه مهیا نمایند.

سنجربگی با اشاره به این‌که در کنار اسکان موضوع دیگری که باید مورد توجه واقع شود توزیع اقلام امدادی است با ذکر این مطلب که توزیع اقلام در اردوگاه یا در اسکان درجا بسیار متفاوت است گفت: لازم است معاونت آموزش و پژوهش این بخش را به‌صورت تخصصی بررسی نموده و دوره‌هایی نیز در این زمینه برگزار نماید.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان افزود یک برنامه مدون و علمی در کنار مدیریت کمپ لازم است و آن هم توزیع منابع و اقلام بصورت علمی وسیستمی است که امیدواریم درآینده نزدیک بتوانیم این دو را در کنار هم عملیاتی نمائیم. 
 لازم به ذکر است برای انجام یک عملیات امدادونجات بخصوص در زلزله، آموزش‌های تخصصی زیادی ازجمله ارزیابی منطقه، جستجو و نجات، آواربردای، اسکان اضطراری، مدیریت لجستیک و پشتیبانی عملیات و.... لازم است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار