فرماندار همدان:
فرماندار همدان در نشست قرارگاه عفاف و حجاب شهرستان همدان گفت: به مناسبت هفته عفاف و حجاب تجمع بزرگ بانوان تمدن ساز ۲۱ تیر ماه در پیاده راه بوعلی و برنامه‌های فرهنگی متنوع با موضوع عفاف و حجاب در دیگر نقاط شهرستان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۴۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۶ 06 July 2022
فرماندار همدان در نشست قرارگاه عفاف و حجاب شهرستان همدان گفت: به مناسبت هفته عفاف و حجاب تجمع بزرگ بانوان تمدن ساز ۲۱ تیر ماه در پیاده راه بوعلی و برنامه‌های فرهنگی متنوع با موضوع عفاف و حجاب در دیگر نقاط شهرستان برگزار می‌شود.

به گزارش تابناک همدان، محمد علی محمدی با اشاره به ضرورت پرهیز از اقدامات جزیره‌ای و صرفا انتقاد کردن در حوزه عفاف و حجاب افزود: همه فعالان و مدعیان دغدغه‌مند در زمینه عفاف و حجاب باید با هم افزایی، همدلی و همکاری بدنبال ترویج عفاف و حجاب و اقدامات فرهنگی به منظور کاهش بد حجابی باشند.

فرماندار همدان تصریح کرد: هدف نهایی قرارگاه عفاف و حجاب طبق آیین نامه ابلاغ شده سالمسازی فضای جامعه و در این قرارگاه چارچوب کار، اعضا، کمیته ها، شرح وظایف، راهبرد‌ها و اهداف مشخص شده است.

وی افزود: تاریخ اسلام گویای بسیاری از واقعیت‌ها و فقه غنی ما پاسخگوی نیاز‌های فکری فرهنگی جامعه است
و نباید اجازه دهیم بنیان‌های اخلاقی خانواده‌ها با نفوذ فرهنگی دشمن دچار اضمحلال شود.

محمدی توصیه به رعایت عفاف و حجاب را از جمله نکات برجسته و مشترک در وصیت نامه شهدا دانست و اظهارکرد: اسیر روز مرگی و چارچوب‌های اداری نشویم و با همفکری در زمینه فرهنگی هر چه به جامعه در این زمینه کمک میکند باید به میدان بیاوریم.

وی افزود: بی تفاوت بودن و غفلت باعث نفوذ فرهنگی دشمن با بهره گیری از فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای در خانه‌های تک‌تک خانواده‌ها می‌شود که در چنین شرایطی حتی والدین هم در کنترل و تربیت فرزندان خود ناتوان می‌شوند. 

فرماندار شهرستان با بیان اینکه برخی ارزش زن در جامعه را به حدی تنزل داده اند که به صراحت بدنبال استفاده ابزاری از آن برای جلب مخاطب و جذب مشتری هستند تاکید کرد: بهره گیری از ظرفیت اصناف بویژه اتحادیه‌های مرتبط مانند تولید کنندگان و فروشندگان پوشاک و آرایشگاه‌ها باید بیشتر مد نظر قرار گیرد.

فرمانده بسیج سپاه ناحیه همدان نیز در این نشست گفت: در شهر همدان با عنوان دارالمومنین و دارالمجاهدین علنا مواردی از کشف حجاب مشاهده میکنیم که نشان از نقشه دشمن دارد.

سرهنگ سید جواد حسینی با اشاره به برنامه‌های پیش بینی شده در هفته عفاف و حجاب افزود: عفاف و حجاب موضوع محدود به یک هفته نیست و‌باید در این زمینه دغدغه همیشگی داشته باشیم.

تجمع بزرگ بانوان تمدن ساز ۲۱تیرماه از ساعت ۱۸ الی ۲۰ در پیاده راه بوعلی همدان برگزار می‌شود که برپایی غرفه‌های فرهنگی در پیاده راه میدان امام، اجرای تئاتر خیابانی، سخنرانی، سرود و دیگر برنامه‌های متنوع فرهنگی به این مناسبت در شهرستان همدان پیش بینی شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار