رئیس کمیته امداد شهرستان نهاوند از پرداخت ۲۵ میلیارد تومانی وام اشتغال به مددجویان کمیته امداد نهاوند در سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۴۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷ 04 July 2022
رئیس کمیته امداد شهرستان نهاوند از پرداخت ۲۵ میلیارد تومانی وام اشتغال به مددجویان کمیته امداد نهاوند در سال گذشته خبر داد.

به گزارش تابناک همدان از خبرنگار نهاوند، محمد مرادی، گفت: یکی از هدف‌های اصلی این نهاد، ایجاد اشتغال تولید محور در جهت خودکفا نمودن خانواده‌های تحت حمایت است. 

مرادی با اشاره به اینکه تسهیلات اشتغال این نهاد در قالب طرح‌های کارانگیزی، خودکفایی، توان‌افزایی و کارفرمایی به مددجویان تحت حمایت این نهاد پرداخت می‌شود افزود: در سال گذشته با پرداخت تسهیلات خودکفایی به مددجویان، ۶۴ نفر از خانواده‌های تحت حمایت به مرحله خودکفایی رسیده و از چرخه حمایتی این نهاد خارج شدند. 

مرادی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین رویکرد‌های کمیته امداد در راستای توانمندسازی خانواده‌ها، ایجاد اشتغال و استحکام اقتصادی خانواده‌های تحت حمایت است که در این راستا در سال گذشته با مبلغ ۲۵ میلیارد تومان ۴۹۰ مورد وام اشتغال و خودکفایی برای مددجویان شهرستان نهاوند اجرا شد که ۱ میلیارد و ۱۳۲ میلیون تومان از منابع امدادی و ۲۳ میلیارد و ۸۶۸ میلیون تومان از منابع بانکی پرداخت‌شده است.

وی افزود: از ۴۹۰ مورد وام پرداختی، ۲۳۵ مورد در شهر و ۲۵۵ مورد در روستا ایجاد اشتغال کرده است و همچنین ادامه داد: ۶۰ درصد وام‌ها به بانوان تحت حمایت پرداخت‌شده که در زمینه‌های خدمات، صنایع‌دستی، کشاورزی، دامداری و مشاغل خانگی اجراشده و بیشترین فرصت شغلی ایجادشده درزمینهٔ دامداری و خدمات بوده است. 

مرادی در پایان افزود: در سال ۱۴۰۰ به‌منظور جلوگیری از انحراف طرح‌ها و راهنمایی به‌موقع مجریان طرح‌های اشتغال ۲ هزار و ۲۱۷ مورد نظارت انجام‌گرفته است.

خبرنگار: کورش قپانوری 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار