معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان:
معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان در مراسم اختتامیه جایزه ملی داستان گفت: «قلم» صفابخش حیات معنوی انسان است.
کد خبر: ۱۰۵۴۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰ 04 July 2022

در آستانه روز قلم، مراسم اختتامیه جایزه ملی داستان با رویکرد کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، پیش از ظهر امروز با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری، مدیرکل امور کتابخانه‌ها، مدیرکل مرکز اسناد و کتابخانه ملی غرب کشور، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و اهالی فرهنگ و ادب در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان برگزار شد.


به گزارش تابناک همدان از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان در این مراسم با تأکید بر ارزش و جایگاه «قلم» در نزد خداوند متعال، گفت: قلم جایگاه والایی دارد و برای تأیید این نکته می‌توان به کلامی ناب و مقدس از پیامبر اسلام (ص) استناد کرد.

حسن رضا نیا با بیان اینکه سه صدا حجاب‌ها و موانع را کنار زده و به پیشگاه الهی می‌رسد؛ اظهار کرد: صدای گردش قلم‌های دانشمندان به هنگام نوشتن، یکی از این صداها است.


وی صدای قدم‌های رزمندگان در میدان جهاد را دومین صدا برشمرد و افزود: صدای سوم، صدایی است که از چرخش چرخ ریسندگان یعنی صنعت‌گران، بافندگان و تولیدکنندگان به وجود می‌آید و همچنین بانوانی که در این عرصه پیشگام باشند.


معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان از فضای فرهنگ و هنر به عنوان فضایی لطیف نام برد و گفت: قلم به حیات معنوی انسان‌ها، صفا می‌دهد و اصحاب عزیز اهل قلم نباید اجازه بدهند نااهلان قلم به دست بگیرند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان هم در این مراسم با بیان اینکه پس از انتشار فراخوان و در مهلت مقرر، ۱۶۲ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، گفت: بعد از دو مرحله داوری، ۲ اثر برگزیده و ۸ اثر شایسته تقدیر شناخته شدند.


مسعود ویژه با تأکید بر اینکه این برنامه با رویکرد آسیب‌های اجتماعی برگزار شد، افزود: افتخار می‌کنیم در سال‌های اخیر فرهیختگانی در سطح ملی در عرصه نویسندگی از استان همدان مطرح و معرفی شده‌اند.


وی با بیان اینکه اختتامیه جایزه ملی داستان استان همدان با محوریت تجلیل از یکی از این مفاخر ادبی برگزار می‌شود؛ خاطرنشان کرد: سید میثم موسویان در زمینه داستان‌نویسی از نویسندگان برجسته همدان است که سال گذشته در بخش رمان انتخاب کتاب سال جایزه آل احمد به عنوان شایسته تقدیر شناخته شد.


در ادامه این مراسم، سید میثم موسویان به خوانش بخشی از کتاب «من جانباز نیستم»، روایت احمد پیرحیاتی پرداخت.

معرفی برگزیدگان نخستن جایزه ملی داستان

نخستن جایزه ملی داستان استان همدان، در آستانه روز قلم با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد، هیأت داوران این جشنواره متشکل از تیمور آقامحمدی و علی اصغر عزتی پاک، از بین بیش از 160 اثر ارسالی به دبیرخانه، برگزیدگان این جشنواره را در دو بخش برگزیده و شایسته تقدیر به شرح زیر معرفی کردند:

شایسته تقدیر:
الهه حسینی شعار از استان همدان
علی شادکام از استان تهران
لیلا امانی از استان همدان شهرستان بهار
محمدرضا مهرآریا از استان کرمانشاه
مهری جعفری از استان اصفهان
سید حسین حسینی از استان همدان شهرستان بهار

برگزیدگان:
نفر سوم : نرگس حسینی نژاد از استان خراسان رضوی
نفر دوم : زهرا کلوندی از استان همدان

هیئت داوران جشنواره هیچ یک از آثار ارسالی را حائز رتبه اول ندانست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار