مدیر جهاد کشاورزی فامنین گفت: عملیات برداشت گندم و جو در شهرستان از ۲۲ خرداد ماه آغاز شده است که پیش بینی می‌شود ۱۶ هزار تن جو و ۲۵ هزار تن گندم تولید شود.
کد خبر: ۱۰۵۴۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰ 02 July 2022

مدیر جهاد کشاورزی فامنین گفت: عملیات برداشت گندم و جو در شهرستان از ۲۲ خرداد ماه آغاز شده است که پیش بینی می‌شود ۱۶ هزار تن جو و ۲۵ هزار تن گندم تولید شود.

به گزارش تابناک همدان، منصور خزایی بیان کرد:: سطح زیر کشت جو آبی ۳ هزار ۱۵۷ هکتار، جو دیم ۷ هزار ۲۷۲ هکتار، گندم آبی ۵ هزار ۱۷۲ و گندم دیم ۳۷ هزار ۹۳۰ هکتار می‌باشد که از این سطح ۵ هزار هکتار از کشت جو دیم و ۲۰ هزار هکتار از کشت گندم دیم به دلیل بحران کم آبی و خشکسالی غیر قابل برداشت می‌باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: سطح کل مبارزه با سن مادر و پوره در سال زراعی جاری در مزارع گندم و جو ۳۳ هزار ۵۷۶ هکتار است که این سطح مبارزه با حضور کارشناسان شبکه مراقبت در پهنه‌های تولیدی، برگزاری دوره‌های آموزشی و همکاری دهیاران و اعضائ شورا‌های اسلامی و …. امکانپذیر شده است.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین افزود: با توجه به مجموع بارندگی ۱۸۵ میلیمتری در سال زراعی جاری شاهد خسارت خشکسالی بالا در مزارع می‌باشیم و متوسط عملکرد قابل برداشت در مزارع کندم دیم ۳۰۰ کیلوگرم و در مزارع جو دیم ۲۵۰ کیلوگرم است.


این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: در حال حاضر ۳ مرکز خرید شرکت تعاونی روستایی فامنین، ابوریحان و زرقان در حوزه عمل شهرستان فعال می‌باشند که محصول تولیدی گندم دیم را با قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم ۱۱ هزار ۵۰۰ تومان خریداری می‌نمایند و بر روند خرید گندم در سطح مراکز خرید نظارت دقیقی اعمال میگردد.


خزایی بر تحویل گندم مازاد برخرید مجاز تاکید نمودند و ازکشاورزان درخواست نمودند که از تحویل محصول به افراد واسطه و سودجو خودداری نمایند.


خزایی در ادامه گفت: این مراکز خرید از لحاظ تجهیزات و امکانات سخت افزاری مجهز هستند تا به طور دقیق وکامل با استناد به اطلاعات ثبت شده بهره برداران در سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی کار خرید به درستی انجام شود.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین در پایان گفت: تعداد کمباین‌های فعال در منطقه ۲۲۲ دستگاه می‌باشد که از این تعداد ۱۳۲ دستگاه بومی و بقیه مهاجر می‌باشند قابل ذکر است واحد مکانیزاسیون مدیریت جهاد در سطح شهرستان فامنین جهت بازدید کمباین‌ها و ضایعات ان فعال بوده و نظارت بر کاهش ضایعات کمباین و صدور کارت معاینه فنی بر عهده تعاونی تولید سراوک این شهرستان می‌باشد. با این وجود لازم است که کشاورزان محترم شخصا بر عملکرد کمباین هنگام برداشت نظارت نمایند تا در صورت عدم رعایت مسایل فنی برداشت توسط راننده کمباین موضوع به اطلاع مسول مکانیزاسیون رسانده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار