مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان گفت: ۷۰ درصد طرح های صنعتی فعالان اقتصادی در شهرک های صنعتی استان از سه سال گذشته راکد مانده اند.
کد خبر: ۱۰۵۲۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۷ 25 June 2022

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی مهدی پور در نشست و دیدار رئیس کل دادگستری خوزستان با صنعتگران و صاحبان واحدهای تولیدی به مناسبت هفته گرامیداشت قوه قضائیه در سرسرای شرکت شهرک های صنعتی خوزستان بیان کرد: ۲هزار و ۵۱۱ طرح صنعتی در شهرک های صنعتی استان وجود دارد که متاسفانه روند خوبی در پیشرفت پروژه ندارند. 

وی گفت: اغلب صنعتگران به دلیل تورم برای ادامه روند پروژه خود دچار مشکل می شوند.

مهدی پور در ادامه با اشاره به اینکه در استان ۷۳ شهرک و ناحیه صنعتی وجود دارد که ۵۱ شهرک تا کنون به بهره برداری رسیده است، گفت که  تعداد بالای شهرک ها فعالیت را برای صنایع سخت می کند.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان با بیان اینکه چهار هزار و ۳۲۱ قرارداد در شهرک ها بسته شده است ادامه داد: ماهیت و اصالت شرکت شهرک های صنعتی ایجاد زیر ساخت است ،در چند سال گذشته هزینه ایجاد زیر ساخت بسیار بالا رفته است و کمبود اعتبار مانع از بهسازی زیر ساخت های شهرک ها شده است.

وی افزود: پارسال تنها ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد زیر ساخت تخصیص یافت که بسیار ناچیز است. 

مهدی پور گفت: در برخی شهرستان ها همچون شوش و دزفول زمینی برای واگذاری به صنعتگر وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف پرونده های اراضی صنعتی در استان افزود: یکهزار پرونده برای تعیین تکلیف اراضی صنعتی در شهرک های صنعتی استان وجود دارد که اگر تعیین تکلیف شوند ۷۵۰ هکتار زمین با قابلیت صنعتی آزاد سازی می شود.

مهدی پور با اشاره به اهمیت ایجاد شعبه حقوقی و کیفری ویژه صنعتگران در استان افزود: در حال حاضر ۲۴ واحد تولیدی توسط بانک ها تملک شده و ۴۱ واحد توسط بانک ها جانشین شده است.

امروز به مناسبت هفته گرامیداشت قوه قضائیه جمعی از صنعتگران خوزستان با رییس کل دادگستری خوزستان دیدار داشتند و مشکلات خود را عنوان کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار