رئیس اتاق اصناف مطرح کرد.
رئیس اتاق اصناف مرکز استان همدان گفت: باید از حضور گردشگران در بازار همدان استفاده کنیم، زیرا بازار در کنار اماکن تاریخی و فرهنگی این شهر حضور دارد، اما تاکنون از این فرصت عظیم بهره نبرده‌ایم.
کد خبر: ۱۰۵۲۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶ 23 June 2022
 رئیس اتاق اصناف مرکز استان همدان گفت: باید از حضور گردشگران در بازار همدان استفاده کنیم، زیرا بازار در کنار اماکن تاریخی و فرهنگی این شهر حضور دارد، اما تاکنون از این فرصت عظیم بهره نبرده‌ایم.

به گزارش تابناک همدان از ایسنا، احمد گازرانی چهارشنبه یکم تیرماه در نشست خبری اتاق اصناف مرکز استان همدان با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت روز اصناف با بیان این‌که یکی از مهم‌ترین ارکان جامعه و کسب‌وکار اتاق اصناف است، اظهار کرد: آمار شهدای مربوط به فعالین اقتصادی را جمع‌آوری کرده‌ایم؛ ۹۵۰ شهید از ۸۰۰۰ شهید استان مربوط به اصناف هستند.

وی افزود: اصناف را به عنوان مجاهدین فی سبیل الله می‌شناسیم که امتحان‌های الهی را گذرانده‌اند؛ در زمانی که اوج مرگ و میر بر اثر ویروس منحوس کرونا را شاهد بودیم بسیاری از اهالی اصناف به کمک بیمارستان‌ها شتافتند و با فعالیت‌های مالی و معنوی به این بخش کمک کردند.

گازرانی با اشاره به این‌که در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ محدودیت‌هایی برای اصناف و کسب‌وکار‌ها ایجاد شد، تصریح کرد: وعده‌هایی در پِی این تعطیلی کسب‌وکار‌ها داده شد، اما اصناف شاهد کمک‌های مالی یا وام و بیمه‌های متنوعی که مطرح شده بود، نبودند!

رئیس اتاق اصناف مرکز استان همدان تاکید کرد: مشکلی در مسئله تأمین مایحتاج و محصولات مردم نداریم و در هر صنف تولید و عرضه محصولات به اندازه کافی وجود دارد؛ اصناف می‌تواند بخش عظیمی از مشکلات تولید، تجارت و مباحث کشاورزی و این‌چنینی را حل کند.

وی با بیان این‌که چند طرح مهم در دولت انقلابی و مردمی سیزدهم در رابطه با اصناف تدوین شده است، مطرح کرد: مهم‌ترین موضوع شرایط کنونی شفاف سازیِ مالیات است، این خواسته اصلی صنوف است؛ مردم و بازاریان با مبحث مالیات مشکل ندارند بلکه مشکل آن‌ها فرارِ مالیاتی افراد فاسد است و می‌بایست با کمک اداره امور مالیاتی مانع کار این اشخاص سودجو شویم.

گازرانی اضافه کرد: باید مراقب حال و احوال سرمایه‌گذاران و کارآفرینان باشیم، زیرا این افراد شغل ایجاد کرده‌اند و بسیاری از خانواده‌های ما در حوزه کسب‌وکار تحت پوشش این افراد هستند و هم‌چنین با اعمالِ نادرست واسطه‌گران و دلالان سودجو مقابله کنیم.

وی در ادامه گفت: بازار همدان نتوانسته از توانایی بالای همدان در مباحث گردشگری و توریسم استفاده کند؛ بازاریان باید بتوانند ارتباط خوبی با گردشگران و توریست‌ها داشته باشند، زیرا بخش عظیمی از درآمدزایی‌های‌شان می‌تواند از این کار باشد که متأسفانه تاکنون عملکرد خوبی نداشته‌ایم؛ بازار همدان در کنار اماکن تاریخی و فرهنگی استان قرار دارد و حیف است از این پتانسیل عظیم به نحو احسن بهره‌برداری نشود.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان همدان خاطرنشان کرد: شهرکی در زمینه صنف بنکداران در همدان ایجاد خواهد شد و قطعاً این شهرک یکی از پایتخت‌های کسب و کار غرب کشور خواهد شد.

وی گفت: اتاق‌های اصناف با حذف ارز ترجیحی قدرت خواهند گرفت و این پول‌ها و سرمایه‌های مالی به جیب مردم خواهد رفت و کسب‌وکار‌ها قدرت می‌گیرند و دست افراد سودجو و دلال و خلافکار از این موضوع قطع می‌شود.

خبرنگاران و اصحاب رسانه در این نشست به عدم نظارت بر قیمت و نرخ‌گذاری‌های فروشگاه‌ها و نداشتن برنامه عملکردی مناسب برای آینده اعتراض داشتند و عملکرد اتاق اصناف را قابل قبول نمی‌دانستند و انتظار داشتند کسب‌وکار‌ها در تعطیلی‌ها غیرفعال نباشند و از حضور گردشگران استفاده شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار