در همدان ؛
سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان با اشاره به اینکه میزان بارش نزولات آسمانی استان همدان در سال جاری کمترین میزان نسبت به ۳۰ سال گذشته است، گفت: حجم ذخیره آب سد اکباتان ۲۸ درصد است.
کد خبر: ۱۰۵۱۹۹۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۶ 21 June 2022

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان با اشاره به اینکه میزان بارش نزولات آسمانی استان همدان در سال جاری کمترین میزان نسبت به ۳۰ سال گذشته است، گفت: حجم ذخیره آب سد اکباتان ۲۸ درصد است.

به گزارش تابناک همدان، محمد ضروری گفت: با توجه به شرایط ناشی از خشکسالی، حجم ذخیره آب سد اکباتان درحال حاضر ۹ میلیون و ۵۶۰ هزار متر مکعب است و ۱۱۵ لیتر آب در هر ثانیه وارد این سد می‌شود.

وی افزود: همچنین هزار و ۷۶ لیتر آب در هر ثانیه از ذخیره این سد برای تامین مصرف مردم (شرب) و ۳۳۵ لیتر آب در ثانیه نیز برای مصارف کشاورزی از سد اکباتان برداشت می‌شود.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال آبی جاری (اول مهر ۱۴۰۰) تاکنون به طور متوسط ۲۳۰ میلی‌متر باران در استان همدان باریده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد و در مقایسه با دوره بلند مدت ۴۱ درصد کاهش داشته است.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان با اشاره به اینکه پنج درصد از گنجایش سد آبشینه نیز پر است، گفت: ذخیره آب این سد با گنجایش پنج میلیون متر مکعب، در حال حاضر حدود ۲۳۰ هزار متر مکعب است.

ضروری در رابطه با سد کلان ملایر نیز افزود : ۹۴ درصد ظرفیت این سد پر شده است و سد کلان با ۴۵ میلیون متر مکعب گنجایش، درحال حاضر ۴۲.۴ میلیون متر مکعب آب ذخیره دارد.

وی با اشاره به اینکه آب ورودی سد کلان ۲۳۰ لیتر در ثانیه است، تصریح کرد : در حال حاضر معادل ۳۴۰ لیتر در ثانیه آب از این سد برای تامین مصارف مردم و ۱۹۰ لیتر در ثانیه نیز برای مصرف کشاورزی از این سد برداشت می‌شود.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان با اشاره به اینکه ۴۲ درصد از گنجایش سد سرابی تویسرکان نیز پر شده است، افزود: در حال حاضر ورودی این سد ۱۱۵ لیتر در ثانیه و حجم آن سه میلیون و ۸۶۰ هزار متر مکعب است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار