سرپرست صداوسیمای مرکز همدان:
سرپرست صداوسیمای مرکز همدان گفت: به مناسبت برگزاری کنگر ۸هزار شهید استان همدان ۲۰مستند تلویزیونی از زندگی سرداران و فرماندهان شهید استان در دوران دفاع مقدس تهیه و پخش می شود.
کد خبر: ۱۰۵۱۹۳۳
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱ 21 June 2022


سرپرست صداوسیمای مرکز همدان گفت: به مناسبت برگزاری کنگر ۸هزار شهید استان همدان ۲۰مستند تلویزیونی از زندگی سرداران و فرماندهان شهید استان در دوران دفاع مقدس تهیه و پخش می شود.


به گزارش تابناک همدان از خبرنگار نهاوند، کیوان الوندی سرپرست صداوسیمای مرکز همدان در آیین رونمایی از مستند حیدر جان در کنار گلزار شهداری روستای تکه نهاوند در جمع مسئولان استانی و شهرستانی گفت: امسال صدا و سیمای مرکز همدان ۲۰ مستند فاخر در مورد زندگینامه و رشادت های فرماندهان و سرداران شهید استان همدان تولید و پخش می کند.


وی در مراسم رونمایی از مستند حیدر جان در نهاوند گفت: حیدر جان دومین مستند تلویزیونی تولید مرکز همدان با موضوع زندگی سردار شهید حیدر سهرابی شهید شاخص سال ۱۴۰۱ نهاوند در استان است که از آن رونمایی می شود.
سرپرست صداوسیمای مرکز همدان افزود: مستند زندگی سردار شهید حیدر سهرابی معاون گردان ۱۵۹ «قیس ابن مسهر» دومین تولید صداوسیمای مرکز همدان می باشد و انشالله به زودی از زندگی ۲۰سردار شهید استان مستند تلویزیونی تهیه و پخش می شود.


وی با اشاره به مدیریت جدید دکتر جبلی در راس سازمان صداوسیما گفت:رویکرد جدید سازمان صداوسیما عدالت محوری در تولید برنامه های تلویزیونی در تمامی نقاط کشور بخصوص در روستاها می باشد و بر همین اساس این مرکز نیز سال گذشته و امسال در ایام ۲۲ بهمن و روز قدس ویژه برنامه هایی را به صورت زنده از روستاها در قاب شبکه استانی و سراسری پخش کرد.
در این مراسم که با حضور امام جمعه فرماندار فرمانده سپاه نهاوند و معاونین و سرپرست صداوسیمای مرکز همدان در زادگاه شهید سهرابی و در کنار گلزار شهدای این روستا برگزار شد.

حجت الاسلام عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند گفت: افتخار این را داشتم که مدتی در اوایل انقلاب و دوران دفاع مقدس در خدمت سردار شهید سهرابی باشم و ایشان جزو بهترین نیروهای تیم حفاظتی من در دوران اوج حمله گروهک ها و منافقین خبیث بودند.


امام جمعه نهاوند سردار شهید حیدر سهرابی را نمونه کامل از یک مومن و مبارز انقلابی و وفادار به ولایت دانست و گفت: نسل امروز باید این شهید بزرگوار را به عنوان الگوی دینی و اخلاقی و مدیریتی خود قرار دهندو نهادهای متوالی کار فرهنگی نیز باید از زندگی این شهدا کتاب فیلم و خوراک فرهنگی در فضای مجازی تهیه و تولید کنند که البته این کار صداو سیمای مرکز همدان ارزشمند است.


در ادامه مراسم سرهنگ پاسدار علی مختاری فرمانده سپاه نهاوند به خصوصیات اخلاقی و رازداری و نترس بودن سردار شهید حیدر سهرابی اشاره کرد و گفت: این شهید بزرگوار در زندگی شخصی و فرماندهی در جبهه درس های بزرگی به ماداده است که باید آنها را سرلوحه کار خود قرار دهیم.


مختاری اظهار داشت: سردار شهید حیدر سهرابی در سال ۱۳۶۴ یعنی یک سال قبل از شهادتش سرنوشت صدام را پیشبینی کرده بود و در مصاحبه ای تلویزیونی خبر داده بود که آمریکایی ها که الان از صدام حمایت می کنند روزی با بی ابرویی کامل او را بر می دارند.


مجید دنیا تهیه کنند و کارگردان این مستند هم گفت: در این مستند ۳۰ دقیقه ای که با فرماندهان دفاع مقدس و همرزمان شهید و خانواده او گفتگو شده است، از صحبت‌های آرشیوی سردار شهید حاج «میرزامحمد سلگی» که از دوستان صمیمی شهید بوده است و در دوران حیاتش در وصف این شهید گفته است نیز استفاده شده است

وی افزود: در این مستند که در دو مقطع قبل انقلاب و دوران دفاع مقدس به ابعاد مختلف زندگی اجتماعی و شخصی این سردار شهید پرداخته شده است و در ۵ لوکیشن مختلف مستند، فیلمبرداری شده است.


 دنیا افزود:سردار شهید حیدر سهرابی معاون گردان ۱۵۹ قیس ابن مسهر بود که پس از شهادت شهید ابروزن به فرماندهی این گردان رسید و در تاریخ ۲۱ دیماه ۱۳۶۵پس از یک عملیات سنگین در خط مقدم در منطقه شلمچه مورد اصابت تک تیرانداز‌های دشمن قرار گرفت و به شهادت رسید.


وی گفت: در این مستند با فرماندهان دفاع مقدس و همرزمان شهید و خانواده  ایشان گفت‌وگو شده است و همچنین از صحبت‌های آرشیوی سردار شهید حاج میرزا محمد سلگی که از دوستان صمیمی شهید بوده است و در دوران حیاتش در وصف این شهید گفته است نیز استفاده می‌شود.


تهیه کننده صداوسیما بیان کرد:در این مستند در دو مقطع قبل انقلاب و دوران دفاع مقدس به ابعاد مختلف زندگی اجتماعی و شخصی این سردار شهید پرداخته می‌شود و در ۵ لوکیشن مختلف کار شروع شده است.


وی اظهار داشت: سردار شهید حیدر سهرابی قبل از انقلاب نیز از مبارزان بود که در مبارزه با حکومت ستم شاهی چندین سال مبارزه کرد و در هنگام ورود حضرت امام (ره) به ایران جزو هیات استقبال بود که در این مستند با دوستان قبل از انقلاب ایشان نیز مصاحبه شده است.


عوامل تولید این مستند عبارتند از تهیه‌کننده و نویسنده «مجید دنیا»، کارگردان و تصویربردار «محمد حسینی»، صدابردار «مهدی جعفری»، تصویربردارهوایی «پیمان شیراوند» وحمل ونقل «علی مددی» مسئول هماهنگی علی سهرابی و با همکاری بسیج رسانه نهاوند می‌باشند.


در پایان این مراسم از خانواده های شهید الله مراد نادری شهید رسانه استان و شهرستان نهاوند و خانواده سردار شهید حیدر سهرابی شهید شاخص سال نهاوند بادادن هدایایی قدردانی شد.


 لازم به یاد اوری است سردار شهید حیدر سهرابی در نخستین طلیعه بهار ۱۳۳۸درروستای سرسبز وبا صفای تکه نهاوند دیده به جهان گشود در دوران دفاع مقدس مسئولیت‌هایی مانند مسئول آموزش بسیجیان و کارمندان در سراب گیان مدیر داخلی سپاه نهاوند قائم مقام و فرمانده گردان ۱۵۹قیس ابن مسهر در عملیات کربلای ۵بود که در تاریخ ۲۱ دیماه ۱۳۶۵ به درجه رفیع شهادت نائل آمد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار