مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه پوشیدن لباس یکسان و متناسب در مدارس اثرات مثبت روحی و روانی زیادی برای دانش آموزان و جامعه دارد گفت: پوشیدن لباس فرم اعتماد به نفس دانش آموزان را افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۱۰۵۱۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۶ 19 June 2022
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه پوشیدن لباس یکسان و متناسب در مدارس اثرات مثبت روحی و روانی زیادی برای دانش آموزان و جامعه دارد گفت: پوشیدن لباس فرم اعتماد به نفس دانش آموزان را افزایش می‌دهد.

به گزارش تابناک همدان از روابط عمومی آموزش و پرورش استان همدان، «محمود نقوی» مهم‌ترین فواید دیگر استفاده از لباس فرم دانش آموزان را کاهش فاصله طبقاتی دانش‌آموزان، افزایش تمرکز و یادگیری دروس، کاهش خشونت و تمسخر در فضای مدرسه، بهبود نظم و انضباط، افزایش تمرکز معلم در هنگام تدریس و افزایش حس همدلی و همکاری در دانش‌آموزان برشمرد.

وی در خصوص اهمیت آمادگی مدارس برای بازگشایی و اجرای مطلوب پروژه مهر در سال جدید و توجه و اهتمام به لباس فرم دانش آموزان گفت: ضوابط و شرایط پوشش دانش آموزی باید منطبق بر دستورالعمل‌های عفاف و حجاب صورت گیرد و لباس فرم دانش آموزان متناسب با فرهنگ و هویت اسلامی ایرانی باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش نباید تابع سلیقه‌های نامتقارن و مخالف با فرهنگ دینی و ملی باشد، بلکه باید برمبنای اصول علمی، فرهنگ ایجاد کند.

نقوی با اشاره به اینکه یکی از نمود‌های ظاهری لباس مدرسه است که می‌توان رنگ و عناصر بصری را به زیبایی در آن بکار برد افزود: طراحی لباس‌ها به گونه‌ای باشد که دانش آموز در آن علاوه بر احساس راحتی احساس آرامش و امنیت خاطر داشته باشد.

وی یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از لباس فرم مدارس برای والدین را مقرون به صرفه بودن آن به لحاظ اقتصادی دانست و اظهار داشت: بدون شک تهیه یک دست لباس فرم برای دانش‌آموز، در مقایسه با خرید چند دست لباس در طول سال برای حضور در مدرسه، هزینه کمتری دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه مدیران مدارس مجاز به عقد هیچ گونه قراردادی با تولیدکنندگان البسه دانش آموزان نیستند افزود: انجمن اولیا و مربیان مدرسه برای تامین لباس‌های فرم از طریق تولیدکنندگان مجاز که مشخصات آن‌ها توسط اتحادیه مربوطه اعلام می‌شود اقدام کنند.

نقوی خاطرنشان کرد: برای رفاه حال خانواده‌ها و عدم تحمیل هزینه‌های اضافی، طرح، رنگ و نوع لباس فرم دانش آموزان تا سه سال بدون تغییر خواهد بود و هم چنین دانش آموزان می‌توانند از لباس‌های سالم و قابل استفاده سال‌های قبل استفاده کنند.

کسب رتبه دوم کشوری آمادگی جسمانی معلّم ورزشکار همدان

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان از کسب رتبه دوم کشوری در مسابقات آمادگی جسمانی کارکنان دولت توسط «نفیسه همایی» دبیر ورزشکار استان خبر داد.

«عبدالله جعفری» با اشاره به اینکه این مسابقات با هدف ایجاد نشاط و شادابی بین کارکنان و توسعه و همگانی شدن ورزش و بهره وری موثر برنامه ریزی شده است گفت: نفیسه همایی دبیر ورزشکار استان توانست در مسابقات آمادگی جسمانی کارکنان دولت که در استان مازندران، شهر چالوس برگزار شد، حائز رتبه دوم کشوری شود.

وی اظهار داشت: این مسابقات از سال ۱۴۰۰ در ۳۱ استان در سه مرحله مقدماتی شروع و سپس در مرحله دوم به صورت قطبی در پنج استان برگزار شد و تیم‌های منتخب در مرحله نهایی در شهر چالوس به رقابت با یکدیگر پرداختند.

لازم به ذکر است تیم والیبال بانوان استان هم بعد از طی مرحله قطبی توانست مقام چهارم مسابقات کل کشور را به خود اختصاص دهد.

بیش از ۳۰۰ هزار دانش آموز برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در مدارس استان همدان تحصیل کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار