سرپرست بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد جمعیت بیمه شده، بیمه سلامت هستند، گفت: افراد بدون بیمه در همدان زیر پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۱۰۵۱۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲ 18 June 2022
سرپرست بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد جمعیت بیمه شده، بیمه سلامت هستند، گفت: افراد بدون بیمه در همدان زیر پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

به گزارش تابناک همدان، فریبرز نیاستی با بیان اینکه در کشور سازمان بیمه سلامت ایران بیشترین پوشش که بیش از ۴۶ میلیون بیمه شده دارد، افزود: نسخه نویسی الکترونیک یکی از بحث‌های مهم در دنیاست و قدم اول با گرفتن اطلاعات خانوار‌ها و ثبت آن‌ها اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به اینکه نسخه نویسی الکترونیک از سال ۹۸ شروع شد و مشکلات زیادی، چون نبود زیر ساخت را داشت، تاکید کرد: علیرغم همه مشکلات در سال ۱۴۰۰ اشکالات برطرف شد و در تمام مراکز خصوصی و دولتی بیمه سلامت نسخه نویسی الکترونیک انجام می‌شود.

سرپرست بیمه سلامت استان همدان گفت: تا این تاریخ بیش از ۷۷ میلیارد تومان به حساب علوم پزشکی واریز شد.

نیاستی، افزود: بیمه سلامت تمام خدمات و هزینه‌های درمان مربوط به ناباروری را در تمام مراکز پوشش می‌دهد.

سرپرست بیمه سلامت استان همدان با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ حدود ۷۹۱ مؤسسه و پزشک طرف قرارداد داریم، گفت:تاکنون با بیش از صد پزشک عمومی در استان همدان قرارداد بسته شده است.

وی با بیان اینکه تمام افرادی که فاقد یک نوع بیمه درمانی هستند شناسایی و تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند، افزود: افراد با مراجعه به سامانه *۱۶۶۶# و وارد کردن کد ملی می‌توانند از وضعیت بیمه سلامت خود مطلع شوند.

نیاستی با بیان اینکه معادل دوبرابر عدد یارانه برای دهک‌های اول تا سوم در قالب یارانه بیمه سلامت پرداخت می‌شود، تصریح کرد: بالغ بر ۳۵ هزار نفر از افرادی که هیچ‌گونه بیمه‌ای نداشتند مربوط به دهک یک تا سه پوشش بیمه‌ای دهیم.

وی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در جهت تسهیل امور و اجرای قانون صورت گرفته، تصریح کرد: پرداخت تعهدات بیمه سلامت و مطالبات به شرکای کاری در این زمینه در دستور کار قرار گرفت که در این راستا، با آغاز سال ۱۴۰۱ در هفته سوم اردیبهشت ماه کلیه مطالبات بیمارستان‌های خصوصی که بالغ بر ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بود، پرداخت شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار