در جلسه شهردار همدان و نماینده ایتکو مطرح شد:
در جلسه‌ای که با حضور شهردار همدان، برخی از مسئولان شهرداری و نماینده ایتکو برگزار شدطرح راه اندازی تاکسی هوایی با هدف ارائه خدمات حمل و نقل عمومی هوایی ویژه و غیر برنامه‌ای مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۱۰۵۱۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶ 18 June 2022
در جلسه‌ای که با حضور شهردار همدان، برخی از مسئولان شهرداری و نماینده ایتکو برگزار شدطرح راه اندازی تاکسی هوایی با هدف ارائه خدمات حمل و نقل عمومی هوایی ویژه و غیر برنامه‌ای مورد بررسی قرار گرفت.
 
 
به گزارش تابناک همدان، در ابتدای جلسه سید مسعود حسینی شهردار همدان با معرفی شهر همدان به عنوان شهر پاک و گردشگری اظهار داشت: همدان در حوزه سرمایه‌گذاری و گردشگری پتانسیل فراوان و بی نظیری دارد که عواید خوبی را نصیب سرمایه‌گذاران، شهر و شهروندان می‌کند.
 
حسینی بر ایجاد زمینه‌ها و بستر‌های مختلف سرمایه گذاری توسط مدیریت شهری در حوزه‌های گردشگری، عمرانی، فرهنگی تاکید کرد و اظهار داشت: در راه اندازی دو طرح احداث کارخانه بازیافت هواپیما و تاکسی هوایی حامی سرمایه‌گذار هستیم.

وی با اشاره به تلاش در جهت آماده سازی زیرساخت‌های مربوط به طرح راه اندازی کارخانه بازیافت هواپیما افزود: املاک و زمین‌هایی که در مجاورت فرودگاه قرار دارد و متعلق به شهرداری است برای احداث کارخانه بازیافت هواپیما در نظر گرفته شده است.
 
سید مسعود حسینی از وجود بستر‌های مناسب برای هر نوع سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف مالی، گردشگری و عمرانی به ویژه احداث کارخانه بازیافت هواپیما در همدان خبر داد و عنوان کرد: با راه اندازی ایر تاکسی در همدان زمینه رونق گردشگری، سفر گردشگران و مسافران بدون اتلاف وقت مهیا می‌شود.

 در این جلسه فتحی نماینده‌ی ایتکو ضمن تقدیر از حمایت‌های شهرداری از سرمایه گذاری گفت: در آینده‌ای نه چندان دور در ایران مباحث تولید، راه اندازی و استفاده از تاکسی هوایی در فرودگاه همدان رواج خواهد یافت که نیازمند توجه جدی است. فتحی با اشاره به مزایای راه اندازی ایر تاکسی افزود: مخاطبان و گروه‌های مختلفی از جمله متخصصان، کارخانه داران، تاجران، صاحب حرف و تیم‌های فوتبال از متقاضیان اجرای این نوع طرح ها، صنایع و خدمات هوایی هستند.
 
وی به نمونه‌های موفق اجرای تاکسی هوایی در کشور اشاره کرد و عنوان داشت: در فصول توریستی با راه‌اندازی ایر تاکسی و هماهنگی از شهر‌های مبدأ امکان ورود گردشگران به طور مستقیم به همدان بدون اتلاف وقت فراهم می‌شود.
 
نماینده ایتکو طرح راه اندازی خطوط ایر تاکسی را در حوزه سلامت بسیار مطلوب ارزیابی کرد و افزود: افرادی که نیازمند خدمات سلامت به ویژه اهدای عضو هستند در کمترین زمان و درساعت‌های مقرر بدون تشریفات می‌توانند از این خدمات بهره بگیرند.
 
وی در ادامه گفت: با راه اندازی تاکسی هوایی بسیاری از فرودگاه‌های کوچک و غیر فعال، فعال می‌شوند و هزینه‌های سفر‌های هوایی در حد استاندارد و قابل قبولی تعریف می‌شود.
 
فتحی نیازمندی‌های این طرح را شامل خرید دو تا پنج فروند هواپیمای ویژه تردد مسافران، دانش و تخصص کافی، مجوز شورای عالی هواپیمایی، گواهینامه سازمان هواپیمایی کشور، زیرساخت‌های مربوط به پشتیبانی، خدمات مهندسی، منابع مالی و ساختار‌ها و فرآیند‌ها و صلاحیت‌ها دانست که هر یک از این امور نیازمند پیگیری جدی می‌باشد.
 
شایان ذکر است وجود بازار مناسب در کشور و بستر‌های مناسب فرودگاهی، صرفه اقتصادی، وجود دانش، تجربه‌ی تخصصی ومدیریتی کافی در کشور، بهره مندی متقاضیان، رونق گردشگری در همدان از مزایای این طرح است. در پایان جلسه مقرر شد سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی پیگیری‌های لازم را در راستای اجرای این طرح انجام دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار