مدیر عامل آبفای استان همدان:
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از جایگزینی ۱۰۰ درصدی سامانه‌های پرخطر گازی در مجاورت مناطق مسکونی در سطح روستا‌های استان، با سامانه‌های ایمن آب ژاول خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۱۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲ 18 June 2022
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از جایگزینی ۱۰۰ درصدی سامانه‌های پرخطر گازی در مجاورت مناطق مسکونی در سطح روستا‌های استان، با سامانه‌های ایمن آب ژاول خبر داد.


به گزارش تابناک همدان از روابط عمومی آبفای استان همدان، فرهاد بختیاری فر ضمن ارائه گزارشی در خصوص جایگزینی سامانه‌های پر خطر گازی با سامانه‌های ایمن آب ژاول توضیح داد: خوشبختانه سال گذشته با انعقاد قرارداد‌های مرتبط، ۱۰۰ درصد سامانه‌های پرخطر گازی در مجاورت مناطق مسکونی در سطح روستا‌های استان معادل ۱۰۹ دستگاه، با سامانه‌های ایمن آب ژاول جایگزین شدند.

بختیاری فر ادامه داد: همچنین سال گذشته با انعقاد قراردادی، جایگزینی سامانه‌های پر خطر گازی یک تنی در تصفیه خانه‌های آب شهید بهشتی و اکباتان به طور کامل عملیاتی شد.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ استفاده از پودر پرکلرین در سامانه مایعی سابق محدود شد گفت: بر همین اساس بهره گیری از مایع آب ژاول در دستور کار قرار گرفت ضمن اینکه فروش و از رده خارج نمودن ۷۰ عدد سیلندر گاز کلر نیز اجرایی شد.

وی همچنین توضیح داد: جایگزینی ۳۰۰ دستگاه سامانه پرخطر گازی و فرسوده مایعی با سامانه‌های ایمن آب ژاول نیز در دست انجام می‌باشد که این پروژه نیز در حال حاضر با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال پیگیری می‌باشد.

وی در ادامه توضیح داد: از آنجایی که سیاست شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در خصوص سامانه‌های گندزدایی، سوق دادن شرکت‌های وابسته به سمت استفاده از تکنولوژی‌های ایمن است و استفاده از آب ژاول نیاز به رعایت الزامات ایمنی کمتری نسبت به گاز کلر دارد لذا استفاده از این تکنولوژی نوین در دستور کار شرکت‌ها می‌باشد.

مدیر عامل آبفای استان همدان همچنین با بیان اینکه استفاده از گاز کلر میتواند التهابات تنفسی و واکنش پذیری شدید را به دنبال داشته باشد، گفت: بکارگیری سامانه ایمن آب ژاول در مقایسه با گاز کلر ضمن حمل و نقل آسان، به صرفه بودن، بی خطر بودن، سلامت ماندن اپراتور‌ها و کاهش مخاطرات را به همراه دارد.

وی در خصوص آب ژاول نیز توضیح داد: آب ژاول یا هیپوکلریت سدیم با مجوز مصرف خوراکی که گا‌ها به اشتباه با مایع سفید کننده یکسان در نظر گرفته میشود، دارای خاصیت ضدعفونی کننده بالایی بوده و در حذف برخی از آلاینده‌های شیمیایی موثر عمل میکند.

وی در نهایت خاطرنشان کرد: آب ژاول یا هیپوکلریت سدیم یک ترکیب ناپایدار از یون‌های سدیم و هیپوکلریت و خاصیت گندزدایی آب است که با اجرای طرح یادشده تمامی کپسول‌های گاز کلر مستقر در مخازن با سامانه نوین جایگزین می‌شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار