وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی «مجید کزازی» را به عنوان رییس جدید پارک علم و فناوری استان همدان منصوب و آیین معرفی وی امروز (چهارشنبه) با حضور معاون وزیر و جمعی از مقامات محلی برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۵۰۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۱ 15 June 2022
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی «مجید کزازی» را به عنوان رییس جدید پارک علم و فناوری استان همدان منصوب و آیین معرفی وی امروز (چهارشنبه) با حضور معاون وزیر و جمعی از مقامات محلی برگزار شد.

به گزارش تابناک همدان از ایرنا، معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آیین تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید پارک علم و فناوری استان همدان، گفت: فعالیت رسمی مجموعه‌های پارک علم و فناوری به صورت رسمی از سال ۱۳۸۸ آغاز شد و این مراکز زمینه و شرایط مناسبی را برای رشد و توسعه علمی براساس دانش و فناوری‌های نوین در سطح استان‌ها فراهم کردند.

علی خیرالدین با اشاره به اینکه ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه علم و فناوری در استان همدان ایجاد شده است، افزود: همدان در ردیف نخستین استان‌های کشور است که ستاد اقتصاد دانش بنیان را تشکیل داده و امیدواریم در این ستاد مشکلات حوزه شرکت‌های دانش بنیان به خوبی بررسی و اقدامات موثر برای رفع آن‌ها انجام شود.

وی با بیان اینکه ۲۸۰ واحد فناوری و ۵۴ واحد دانش بنیان در مجموعه پارک علم و فناوری استان همدان فعال است، گفت: پارک علم و فناوری یک نوع شهرک صنعتی مبتنی بر دانش و فناوری است که باید برای توسعه و رونق فعالیت‌های آن در راستای تحقق شعار سال برای توسعه اقتصادی و اشتغالزایی مبتنی بر فناوری تلاش کنیم.

به گزارش ایرنا، در این مراسم با تقدیر از خدمات «محمدحسین مرادی»، حکم انتصاب «مجید کزازی» به عنوان رییس جدید پارک علم و فناوری استان همدان به وی اهدا شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حکم انتصاب رییس پارک علم و فناوری استان همدان بر توجه به راهبرد‌های اساسی دولت مردمی برای تحقق اهداف نظام علم، فناوری و نوآوری به ویژه توسعه پارک و مراکز رشد و حل مشکلات پیش روی شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان مستقر در پارک تاکید کرده است.

در این حکم ضمن تاکید بر تعامل و تکامل هم افزا با استانداری، دانشگاه‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی، صنایع خصوصی و دولتی بر ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای پارک به منظور ارتقای کمی و کیفی خدمات مورد نیاز توسعه کسب و کار شرکت‌ها و واحد‌های فناور و بسترسازی نرم افزاری و سخت افزاری برای ظهور و بروز نوآوری امور پارک علم و فناوری استان تاکید شده است.

«مشارکت و ایفای نقش مؤثر در ارتقای زیست بوم نوآوری و فناوری منطقه، طراحی ساز و کار لازم برای تربیت نیروی انسانی متخصص در سطوح و حوزه‌های مختلف مورد نیاز پارک علم و فناوری، توجه ویژه به معضل بیکاری و تلاش برای ایجاد طرح‌های اشتغال‌زایی دانش‌بنیان و تغییر فرهنگ کارجویی به کار آفرینی و تدوین ساز و کار عملیاتی برای تحقق مرجعیت و دیپلماسی فناوری و نوآوری و رصد فناوری‌های نوظهور» از جمله اولویت‌های تاکید شده در حکم انتصاب رییس پارک علم و فناوری استان همدان است.

عضو هیات علمی گروه گیاه پزشکی دانشگاه بوعلی سینا با مرتبه دانشیاری، معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه صنعتی همدان، مدیریت فرهنگی دانشگاه بوعلی سینا و معاونت پژوهشی دانشگاه ایلام از جمله سوابق علمی و اجرایی رییس جدید پارک علم و فناوری استان همدان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار