مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان  از حضور ۷۰ گروه نمایشی داخلی و خارجی در بیست و هفتمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۰۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰ 14 June 2022

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از حضور ۷۰ گروه نمایشی داخلی و خارجی در بیست و هفتمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان خبر داد.
 
به گزارش تابناک همدان، مسعود ویژه افزود:  ۱۰ سالن نمایش در شهر همدان و ۹ سالن نیز در دیگر شهرستان‌های استان برای اجرای نمایش‌های صحنه‌ای این جشنواره آماده و در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه نوبت صبح سالن‌های نمایش در اختیار آموزش و پرورش است، اظهار داشت: در محوطه مجتمع فرهنگی و هنری شهید آوینی و محوطه مقابل پردیس سینمایی مهر قدس در پیاده راه بوعلی سینا نیز نمایش‌های خیابانی برای علاقه‌مندان به تئاتر اجرا می‌شود. 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه ۱۲ بخش برای بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: دراین دوره از چشنواره پذیرای ۵۰۰ اثر از گروه‌های نمایشی داخلی و خارجی بودیم که پس از داوری اولیه ۷۰ گروه نمایشی به این مرحله نهایی جشنواره راه یافتند. 

ویژه گفت: پیش بینی می‌شود ۱۰۰ هزار نفر از نمایش‌های این دوره از جشنواره دیدن کنند و بلیت تماشای نمایش‌های بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، از هفته آینده و از طریق سایت تیوال به نشانی www.tiwall.com و با قیمت ۱۰ هزار تومان (هر قطعه) عرضه می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان افزود: در این دوره از جشنواره گروه‌های نمایشی از پنج کشور ایتالیا، یونان، ارمنستان، ترکیه و عراق حضور دارند و با دیگر نمایش‌های راه یافته به این رویداد رقابت می‌کنند.

به گفته وی، پخش همزمان نمایش‌ها در شبکه اینترنتی تلوبیون از دیگر ویژگی‌های این دوره از جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان است که در کنار آن برنامه‌های گفتگو محور با محوریت جشنواره در فضای مجازی و شبکه‌های تلویزیونی تدارک دیده شده است. 

ویژه توجه به هنرمندان بومی استان و حضور پررنگ شخصیت‌های برجسته تئاتر و تمرکز زدایی از پایتخت را از دیگر ویژگی‌های این دوره از جشنواره تئاتر کودک و نوجوان برشمرد. 

وی با اشاره به اینکه سویه‌های مختلف کرونا موجب تاخیر چندباره در برگزاری این دوره جشنواره شد، تصریح کرد: «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» شعار بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان است که تقویت خلاقیت و ایده‌های خلاقانه در کودکان را هدفگذاری کرده است. 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه سه گروه از همدان در این جشنواره حضور دارند، ادامه داد: ایجاد شور و نشاط با مشارکت گروه‌های مردمی در شهر از مهم‌ترین اهداف برای برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان است.

وی افزود: همزمان با این جشنواره کارگاه‌های تخصصی با حضور هنرمندان برجسته کشور برگزار می‌شود که به ارتقای سطح کیفی هنری استان کمک می‌کند و حدود ۴۰۰ هنرمند، تیم اجرایی و دست‌اندرکار از سراسر کشور و کشور‌های مختلف در این جشنواره حضور دارند.
 
خبرنگار: فاطمه صنیعی وحید
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار