حضور شهردار همدان در هفتمین کنفرانس جهانی کاهش خطرپذیری اندونزی باعث انتخاب مدل تاب آور سازی شهرداری همدان شد که به دنبال آن واحد بین الملل شهرداری همدان در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۴۸۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۸ 01 June 2022
 حضور شهردار همدان در هفتمین کنفرانس جهانی کاهش خطرپذیری اندونزی باعث انتخاب مدل تاب آور سازی شهرداری همدان شد که به دنبال آن واحد بین الملل شهرداری همدان در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد.

به گزارش تابناک همدان، سید مسعود حسینی با بیان اینکه دعوت همدان به یک کنفرانس بین المللی به عنوان میهمان دستاورد‌های خوبی داشت، اظهار داشت: در بحث تاب آوری مدلی به نام همدان ارائه شد.

در سایت دفتر کاهش ریسک بلایا در سازمان ملل اشاره شده که سیدمسعود حسینی، شهردار شهر همدان، ایران گفت: تقویت هماهنگی ملی-محلی در مورد تاب آوری در برابر بلایا.

شایان ذکر است: مدل تاب آور سازی استان همدان که توسط شهرداری همدان اجرا شد و توسط مجمع جهانی ریسک به نام مدل همدان به سایر کشور‌ها و دفتر کاهش خطرپذیری سازمان ملل توصیه شد یکی از مدل‌های مدیریت استراتژیک در بحران است که در عین سادگی جهت تاب آور سازی شهر‌هایی که در هنگام بحران بر روی هم تاثیر دارند کاربردی بوده و قابل اجراست. همانگونه که شهرداری همدان در همین راستا حتی در روستا‌های استان نیز جهت تاب آور سازی آن‌ها با سازماندهی و تقویت نهادی و شناسایی ریسک ورود کرده. 


 شهردار همدان در مورد اینکه چرا شهردار‌ها در این کنفرانس دعوت شدند گفت: به لحاظ اهمیتی است که سازمان ملل واقف شده که اگر قرار است کاری اجرایی شود و از حوزه سیاست گذاری به مرحله اجرا برسد باید در حیطه شهرداری‌ها این اتفاق رخ دهد قدرت اجرایی شهرداری‌ها باعث شده که اهمیت ویژه داشته باشد.

حسینی با تاکید بر اینکه هزینه سفر شهرداران مدعو به عهده میزبان بود، گفت: در این مراسم از ۱۸۲ کشور با  حضور  ۳ هزار و ۲۰۰ نفر که  ۳۰۰ نفر از این حضار را شهرداران تشکیل داده بودند با هزینه شهردار بالیبه این مراسم دعوت شده بودند.

شهردار همدان با اشاره به اینکه شهر همدان در کنفرانس علاوه براین که در یک رویداد علمی حضور داشت در کنار آن امکان ملاقات‌هایی وجود دارد، افزود: امکان مذاکره و گفتگوی چهره به چهره در حاشیه این ارتباط موثر بود، زیرا دسترسی به این افراد و حضور رو در رو با این افراد در زمان و مکان‌های دیگر نیازمند صرف مکاتبات طولانی و پی در پی خواهد بود که در نهایت آیا امکان این دیدار مهیا شود یا نه، خود در حاله‌ای از ابهام خواهد بود.

وی با بیان اینکه حضور در این کنفرانس باعث دیده شدن همدان در عرصه بین المللی خواهد شد، تصریح کرد: این کنفرانس علاوه بر بحث اصلی کمک به دیده شدن همدان در قامت بین الملل می‌شود.
 
شهردار همدان با اشاره به اینکه باید همه همدان را در قامت بین المللی ببینند، افزود:  اگر بخواهیم همدان را با شهر‌های دیگر استان و حتی کشور مقایسه کنیم تنها یک قسمت کار این است که چه میزبان باشیم چه میهمان باید  همدان را در قامت بین المللی ببینیم البته این همه همه راه نیست زیرا  اگر قرار است در مسیر توسعه قدم برداریم باید نسخه‌ای نوشته شود و دستورالعمل و راهکار واحد داشته باشد که این ارتباطات باعث بهره مندی شهر از این منفعت خواهد بود.
 

حسینی با بیان اینکه در زمان حضور امکان استفاده از ظرفیت‌های بین المللی و ایجاد راهکار‌هایی برای بهره مندی از پتانسیل ها، موضوعات دیگر پیگیری شد، عنوان کرد: مذاکراتی با نهاد‌های مختلف به صورت مقدماتی در بحث مقوله پسماند که یک سرمایه گذاری بالای هزار میلیارد تومانی با ورود بخش خصوصی باید صورت گیرد که برای این منظور قطعا باید زیرساخت‌هایی مهیا شود تا از این طلای کثیف (زباله) که حدود ۵۰۰ الی ۶۰۰ تن در روز  جمع آوری و دفع می‌شود بهره برداری شود در حاشیه اجلاس انجام شد که پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: ظرفیت استفاده از انرژی‌های نو مثل انرژی‌های خورشیدی که بحث سرمایه گذاری برای ما امکان پذیر است و همچنین استفاده از ظرفیت‌های بین المللی نیز یکی از مباحثی است که به عنوان محور می‌توانستیم پیگیری کنیم که مذاکراتی با مقام‌های مختلف بین المللی انجام شد.

شهردار همدان گفت: بحث دره‌ها و رودخانه‌های شهر همچنین سیلاب و جداسازی فاظلاب از آب یکی ظرفیت هایی است که جزو سیاست کاری ما بود که پیگیری کنیم بنابراین استفاده از ظرفیت‌های بین المللی را در دستور کار قرار دادیم.

وی با اشاره به اینکه تبدیل شهر همدان به عنوان مرکزیت غرب آسیا نیز از سیاست های اصلی بود، گفت: همدان این قابلیت را خواهد داشت که این کار انجام شود در بحث مرکزیت غرب آسیا و حداقل بحث کشور‌های فارسی زبان این کار را می‌توانیم پیگیری کنیم، زیرا بر روی حوزه‌های دیگر مانند گردشگری و شناساندن شهر همدان در عرصه بین الملل کمک خواهد کرد.

حسینی با اشاره به دستاورد این کنفرانس در حوزه فرهنگی بیان کرد: اعلام آمادگی شده کمیته‌هایی به صورت تخصصی پیگیر آموزش شهروندی در قالب چاپ کتاب، ساخت موسیقی و ... برای آموزش شهروندان در جهت کاهش خطا‌ها صورت گیرد.


لازم به ذکر است سید مسعود حسینی شهردار همدان ۲ خردادماه (۲۳ ماه می) به دعوت رسمی و با هزینه دفترکاهش ریسک بحران سازمان ملل در هفتمین کنفرانس جهانی کاهش خطرپذیری اندونزی برای ارائه مدل تاب آوری، حاکمیت و مدیریت عازم شهر بالی شده بود.
 
خبنگار: فاطمه صنیعی وحید
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار