کد خبر: ۱۰۴۶۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹ 25 May 2022

 استاندار همدان در قرارگاه عفاف و حجاب استان، گفت: در موضوع عفاف و حجاب، به دنبال تفکیک جنسیتی نیستیم، بلکه شمولیت عام برای آقایان و خانم‌ها دارد.

به گزارش تابناک همدان از ایران آنلاین، علیرضا قاسمی فرزاد با بیان اینکه دستگاه‌های فرهنگی، آنچنان که باید و شاید به اصل و کُنه موضوع عفاف و حجاب نپرداخته اند، اظهار داشت:  غرب پس از اشتباهاتی که در حوزه فرهنگی انجام داده، اخیرا توجه به خانواده و کانون خانواده را در دستور کار قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه در همه کشور‌ها پوشش و حجاب تعریف شده است و به مقتضای مکان و زمان پوشش خاص خود را دارند، افزود:  یکی از وظایفی که باید به آن توجه شود ابلاغ، انجام و اجرای قوانین و دستورالعمل‌های پوشش و حجاب در دستگاه‌های اجرایی است. 

قاسمی فرزاد گفت:  دستگاه‌های فرهنگی با ارائه برنامه و طرح، در راستای اقناع‌سازی عمومی در جهت عفاف و حجاب اقدام کنند. 

استاندار همدان خاطر نشان ساخت:  آنچه می‌تواند در حوزه عفاف و حجاب، پیش از هر چیز موثر واقع شود، پرداختن به اذهان، افکار و اندیشه هاست. 

 

وی با اشاره به اینکه جهاد تبیین در حوزه عفاف و حجاب می‌تواند نقش موثری داشته باشد، تصریح کرد: با تبیین دقیق، آثار بی بند‌وباری، ابتذال برای مردم و خانواده روشن خواهد شد. 

 

قاسمی فرزاد با بیان اینکه اعتقادات و ارزش‌های دینی جزء لاینفکِ فرهنگ و برنامه‌های فرهنگی ما است، گفت: فرهنگ و فرهنگ‌سازی یکی از مسائل پیچیده است و با تکیه بر برخورد‌های قهری توفیقی حاصل نمی‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار