کد خبر: ۱۰۴۶۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۷ 24 May 2022

 پانزدهمین کنگره تجلیل از ایثارگران و آزادسازی خرمشهر در مرکز همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان، با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی (مدیریت آموزشگاه و ایثارگران)، بنیاد شهید استان، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، پایگاه هوایی شهید نوژه و اداره کل ثبت احوال استان همدان برگزار شد.
 
 
به گزارش تابناک همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در این مراسم با بیان اینکه امروز اقتدار و قدرت جمهوری اسلامی در دنیا و منطقه میراث گران‌بهایی است که از شهدا به ما رسیده است، گفت: امروزه جمهوری اسلامی ایران بالاترین، بهترین و پرقدرت‌ترین سلاح‌های بازدارنده را داراست که دشمن تصور اینکه بخواهد به ما حمله کند، هرگز به خود نخواهد داد.

وی افزود: دشمن امروزه با روش‌های مختلف جنگ نرم، تحریک افکار، ترسیم غیرواقعی مسائل به جنگ با ما می‌پردازد، که مقام معظم رهبری راه مقابله با آن را، جهاد تبیین و بیان دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌دانند. 

قاسمی فرزاد تصریح کرد: امروزه بزرگ‌ترین دستاورد نظام مقدس جمهوری اسلامی، امنیت پایدار و گسترده‌ای است که در جای جای میهن‌مان برقرار است. 

قاسمی فرزاد با بیان اینکه عملیات الی‌بیت‌المقدس، خرمشهر را پس از ۵۷۸ روز از چنگال نیرو‌های بعثی آزاد کرد، افزود: دشمنان بعثی خرمشهر را به عنوان گروگان در نظر گرفته بودند تا از طریق آن جمهوری اسلامی ایران را به پای میز مذاکره بکشانند.

وی گفت: استحکامات دشمن بسیار سنگین و سخت بود، به گونه‌ای که به مخیله صدام حسین خطور نمی‌کرد که روزی رزمندگان جمهوری اسلامی خرمشهر را پس بگیرند.


استاندار همدان با اشاره به عملیات الی بیت‌المقدس که تقریبا ۵هزار ۴۰۰کیلومتر از خاک ایران آزاد شد، بیان کرد:  تنها نیروی ایمان و قدرت رزمندگان عزیز ما بود که خرمشهر را از چنگال نیرو‌های بعثی بیرون کشید.  
 عملیات الی بیت المقدس موثرترین و بزرگ‌ترین عملیات جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس بود. 


وی با بیان اینکه آمار شهیدان ما در عملیات الی بیت المقدس حدود ۶هزار نفر بودند، گفت:  آنچه در این عملیات موثر بود رشادت‌ها و ایثارگری‌های نیرو‌ها و رزمندگان جمهوری اسلامی در ارتش به فرماندهی سپهبد شهید صیاد شیرازی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرماندهی حاج محسن رضایی است، که در کنار هم این عملیات را به خوبی فرماندهی کردند. 


قاسمی فرزاد آزادسازی خرمشهر تقویت بزرگ روحی برای رزمندگان، کشور و مردم در آن زمان بود، افزود:  جنگ تحمیلی ۸ ساله، نه تنها دست‌آوردی برای صدام نداشت بلکه هم اعتبار و حیثیت، و هم نیرو‌ها و امکانات زیادی از دست داد. 


وی یاد آور شد:  آزادسازی خرمشهر برگ زرینی در تاریخ دفاع مقدس در جمهوری اسلامی است. 




منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار