کد خبر: ۱۰۴۶۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۷ 22 May 2022
به گزارش تابناک همدان، محمد علی محمدی در نشستی که به منظور ساماندهی خانه مسافر‌های شهر همدان برگزار شد با اشاره به تجربه موفق ساماندهی خانه مسافر‌ها در برخی از استان‌ها گفت: در همدان هم باید با تسهیل شرایط برای مالکان خانه مسافر‌ها این مشکل را حل کنیم.

وی با بیان اینکه همه مسافر‌ها توانایی مالی اقامت در هتل را ندارند افزود: در چنین شرایطی فعالیت خانه مسافر‌ها یک مزیت است، اما باید فعالیت آن‌ها در چارچوب قانون ساماندهی شود و تحت نظارت باشند.

فرماندار همدان فعالیت و استقرار بازاریابان خانه مسافر‌ها در حاشیه میادین و خیابان‌های ورودی شهر را نامناسب دانست و تاکید کرد: با استفاده از ظرفیت تعدادی از مشاوران املاک، سامانه مشخص در فضای مجازی یا یک شماره تلفن مشخص باید ایم وضعیت اصلاح شود.

وی با اشاره به کاهش شیوع ویروس کرونا و احتمال افزایش سفر افزود: دستورالعمل ابلاغی به میراث فرهنگی در خصوص نحوه فعالیت خانه مسافر‌ها تحت قرار داد با یک شرکت گردشگری واجد شرایط با بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی باید سریعتر اجرایی شود.

محمدی اضافه کرد: در بحث ساماندهی خانه مسافر‌ها اقدام سلبی و ایجابی باید مد نظر باشد، چون با دو موضوع مواجهیم که یکی مشکل سوء استفاده از خانه مسافر‌ها و جلوگیری از موارد تخلف و خلاف قانون است مشکل دوم بحث ضرورت ساماندهی فعالیت درست و قانونمند آنهاست.

وی یادآور شد: ابتدا بحث ساماندهی و ایجاد بستر مناسب جهت فعالیت قانونمند خانه مسافر‌ها باید فراهم و تسهیل گردد سپس با هر گونه فعالیت غیر مجاز و خارج از این ضوابط برخورد قانونی با هماهنگی مرجع قضایی و پلیس انجام پذیرد.

فرماندار همدان افزود: مشکلات مالکان و فعالان خانه مسافر‌ها هم باید شنیده شود تا برای فعالیت قانونمند آن‌ها ضوابط سخت گیرانه‌ای اعمال نشود و کار ساماندهی به نتیجه برسد.

در این نشست که با حضور مدیرانی از میراث فرهنگی، مرجع قضایی، نیروی انتظامی، شهرداری، اتحادیه مشاورین املاک و سازمان‌های مردم نهاد فعال در بخش گردشگری برگزار شد وضعیت فعالیت خانه مسافرها، مشکلات و راهکار‌های پیشنهادی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار