کد خبر: ۱۰۴۶۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶ 22 May 2022

سرپرست معاونت تعمیرات و نگهداری نیروگاه شهید مفتح از آمادگی این نیروگاه برای تولید حداکثری انرژی الکتریکی در پیک تابستان امسال خبر داد.

به گزارش تابناک همدان، مسعود جاویدانی اطهار داشت: با انجام تعمیرات پیشگیرانه بر روی تجهیزات واحد‌های چهارگانه نیروگاه در قالب تعمیرات اساسی، نیمه اساسی و میاندوره ای، واحدهای این مجموعه آماده تولید حداکثری و پایدار با قدرت نامی خود در پیک مصرف تابستان هستند.

سرپرست معاونت تعمیرات و نگهداری نیروگاه تصریح کرد: آناليز داده های بهره برداری همراه با اصلاح و تعويض سيل های توربين و رفع نشتی آب و بخار از والوهای فشار قوی، تراز بندی توربین واحد شماره یک و همچنين بازيافت و استفاده از دريناژ بخار در بويلر كمكی جهت توليد و استفاده در سيستم گرمايش گرمكن های تانكرهای سوخت و مخازن مازوت در فصل سرد سال از جمله اقداماتی است که بمنظور افزایش راندمان نيروگاه در تعمیرات واحد‌ها انجام گرفته است.

جاویدانی در ادامه با بیان اینکه نیروگاه های بخار با توليد انرژی پايدار، بخش عمده تأمین انرژی مورد نیاز شبکه برق کشور را بر عهده دارند افزود: توليد حداكثری انرژی الكتريكی در پيک مصرف تابستان و زمستان توسط نيروگاه های بخاری همراه با حداقل وابستگی به قطعات يدكی و كمترين هزينه تعميراتی يكی از شاخصه های بارز واحدهای بخار است.

وی در پایان اضافه کرد: متخصصان نیروگاه توانسته اند تحریم ها را تبدیل به فرصت کنند و با تکیه بر توان داخلی و تأمین قطعات یدکی مورد نیاز از منابع داخلی تعمیرات نیروگاه ها را با کیفیت مطلوب به انجام رسانند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار