مدیرکل توسعه خدمات شبکه ملی اطلاعات بر ایجاد نگرش نوین اجرایی در توسعه خدمات شبکه ملی اطلاعات و ایجاد زنجیره ارزش به روش جمع سپاری در این پروژه ملی، تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۴۶۰۷۵
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۳ 21 May 2022
مدیرکل توسعه خدمات شبکه ملی اطلاعات بر ایجاد نگرش نوین اجرایی در توسعه خدمات شبکه ملی اطلاعات و ایجاد زنجیره ارزش به روش جمع سپاری در این پروژه ملی، تاکید کرد.

به گزارش تابناک همدان از سازمان فناوری اطلاعات، هادی ملکی‌پرست با بیان اینکه ایجاد زنجیره ارزش در پروژه‌های شبکه ملی اطلاعات، افزایش میزان بهره‌وری و عملکرد را به همراه دارد، پیشنهاد «ایجاد زنجیره ارزش در پروژه‌های شبکه ملی اطلاعات به روش جمع‌سپاری» را مطرح کرد و از طرح «ابر ایران» به عنوان نمونه‌ای موفق در پیاده سازی این روش نام برد.

وی با اشاره به وضعیت گذشته در توسعه شبکه ملی اطلاعات گفت: پیش از این دولت به عنوان کارفرما، وظیفه توسعه شبکه ملی اطلاعات را به عهده داشت و همواره با چالش‌های اساسی مانند جذب پیمانکار، تأمین اعتبار، نگهداری، سرویس، تحویل پروژه و نظارت مواجه بود و محدویت‌های منابع مالی، انسانی، ساختار سازمانی و مقررات و ضوابط همراه این پروژه بود.

ملکی پرست ایجاد نگرش نوین اجرایی در توسعه خدمات شبکه ملی اطلاعات را یک نیاز ضروری دانست و گفت: در گام نخست، باید دولت و بخش خصوصی نه به مثابه کارفرما و پیمانکار، بلکه به عنوان شریک در این پروژه ملی در کنار یکدیگر قرار بگیرند. در چنین شرایطی، سرمایه‌گذاری مشترک یا جمع سپاری، نگهداری و تداوم سرویس توسط بخش خصوصی، ارائه سرویس و بهره‌برداری ملی، نظارت و سیاست‌گذاری به شیوه مطلوب‌تری صورت می‌گیرد.

مدیرکل توسعه خدمات شبکه ملی اطلاعات، افزایش میزان بهره‌وری و عملکرد در توسعه شبکه ملی اطلاعات را منوط به کنار هم قرار گرفتن اعتبارات بخش دولتی و خصوصی دانست./ شفقنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار