مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین از افزایش ۶۵ درصدی سطح بیمه محصولات کشاورزی در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۶۰۶۰
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۵ 21 May 2022


به گزارش تابناک همدان، منصور خزایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین ، مجموع سطح کشت محصولات زراعی دیم این شهرستان را در سال زراعی جاری 48هزار 438 هکتار و محصولات زراعی آبی را12هزار 179 هکتار اعلام نمود.


وی در خصوص میزان اراضی بیمه شده شهرستان فامنین در سال زراعی جاری گفت: امسال 22هزار 893 هکتار از اراضی زراعی شهرستان فامنین زیر پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفته است که از این سطح 21هزار 564 هکتار مربوط به بیمه غلات دیم و سایر محصولات دیم نظیر حبوبات ،گلرنگ،کاملینا و... در قالب طرح جهش تولید در دیمزارهای شهرستان میباشد.


خزایی افزود : امسال 9هزار 34 هکتار از اراضی زراعی شهرستان بیش از سال گذشته تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفته است. سطح بیمه انجام شده انواع محصولات زراعی آبی و دیم در سال زراعی گذشته 13هزار 859 هکتار بوده است .

خزایی سال زراعی جاری را با توجه به کاهش بارش های پاییزی وزمستانه ، سال کم بارش و خشکی دانست و گفت در این سال زراعی تا این تاریخ وضعیت پراکنش بارندگیها نامطلوب وخسارت خشکسالی قابل مشاهده میباشد.

وی اظهار داشت: هنگام بارش باران و نزولات جوی ۲ موضوع پراکنش و مقدار بارش برای کشاورزی اهمیت بسیاری دارد چرا که بارش به موقع و دارای پراکنش مناسب موجب رشد مراحل مختلف از جمله اندام هوایی گیاه می شود. در سال زراعی گذشته نیز شاهد خسارت خشکسالی به محصولات در شهرستان بودیم و بیمه محصولات می تواند در جبران بخشی از زیان کشاورز موثر باشد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار