امام جمعه همدان:
نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان از نهاد‌های نظارتی خواست با جدیت و بدون تسماح و اغماض با افرادی که پس از اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها اقدام به احتکار کالا و گرانفروشی کرده اند، برخورد کند.
کد خبر: ۱۰۴۵۸۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۱ 20 May 2022
نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان از نهاد‌های نظارتی خواست با جدیت و بدون تسماح و اغماض با افرادی که پس از اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها اقدام به احتکار کالا و گرانفروشی کرده اند، برخورد کند.

به گزارش تابناک همدان از ایرنا، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان با قدردانی از مشارکت مردم در اجرای طرح عادلانه سازی یارانه‌ها، اظهار داشت: باید برنامه‌ای منسجم، هوشمندانه و سنجیده برای حل مشکلات مردم داشت.

وی افزود: امروز احتکار و گرانی سایر اقلام به دنبال توزیع عادلانه یارانه‌ها ۲ مشکل اساسی جامعه است که پس از اجرای این طرح و پرداخت یارانه چهار قلم کالا به مردم سایر کالا‌ها نیز گران شدند.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان اضافه کرد: برای رفع این مشکلات، مردم، بازاریان و دولت باید همکاری کنند ضمن اینکه فرهنگ نظارت درونی باید بیش از گذشته توسعه یابد.

آیت الله شعبانی موثقی با اشاره به احادیثی از رسول اکرم (ص) در برابر عاقبت محتکران، گفت: احتکار کنندگان کالا با هدف گرانفروشی و کسب منفعت بیشتر طبق گفته رسول اکرم (ص) در بدترین جای جهنم ساکن می‌شوند.

وی تصریح کرد: بازاریان بزرگ، سرمایه داران و افراد موثر در نوسانات قیمت کالا، باید همراه با مردم دولت را در اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها یاری کنند در غیر اینصورت انتظار می‌رود سخترین برخورد با محتکران و مفسدان اقتصادی صورت گیرد چرا که برخورد سخت با مفسدان سبب کنترل وضعیت بازار می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان وضعیت نظارت بر بازار استان را طبق ارقام و داده‌های آماری مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با این وجود مسئولان اسامی گرانفروشان و محتکران را به مردم اعلام کنند چرا که در این صورت مردم خوشان این افراد را کنترل خواهند کرد.

آیت الله شعبانی موثقی تصریح کرد: چنانچه مفسدان اقتصادی بدانند در صورت احتکار و گرانفروشی کالای اساسی، اسم آن‌ها از تریبون‌های مختلف از جمله نماز جمعه اعلام می‌شود جرات انجام تخلف از آن‌ها سلب می‌شود.

وی تاکید کرد: اگر حدود الهی در کشور اجرا و دست متخلفان قطع می‌شد کسی جرات اخلال در بازار را نداشت.

دولت مردمی هموراه در همه حال در کنار مردم است

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان معنای «دولت مردمی» را تلخ شدن کام مسئولان از مشکلات مردم دانست و گفت: دولت مردمی در کنار مردم مشکلات را دیده و می‌داند یک بازنشسته، کارگر و جوان با درآمد اندک و با وضعیت سخت اقتصادی نمی‌تواند زندگی را به خوبی بگذراند و دولت مردمی شرایط اقتصادی مردم را از نزدیک شاهد بوده و درک می‌کند.

آیت الله شعبانی موثقی ادامه داد: مسئول دولت مردمی به معنای فردی است که در کنار مردم قرار دارد که در این زمینه باید از رییس جمهور، استاندار همدان و دیگر مسئولان به علت حضور در کنار مردم تشکر و قدرانی کنم.

وی افزود: با وجود تلاش زیاد دشمن برای ایجاد آشوب، اما هوشمندی مردم در شرایط کنونی ستودنی است چرا که می‌دانند دشمن دلسوز کشور و دنبال حل مشکلات مردم نیست.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان با بیان اینکه فراخوان دشمن با هدف بر هم ریختن وضعیت کشور است، اضافه کرد: اگر دشمنان دلسوز این ملت و مردم بودند در آن طرف مرز‌های کشورمان برای تحریم دارویی نامه نگاری، حمایت و برنامه ریزی نمی‌کردند.

روحانیت حامی دولت مردمی است

آیت الله شعبانی موثقی درباره شائبه‌های ایجاد شده در زمینه حمایت روحانیت از دولت خاص نیز گفت: روحانیون مبتنی بر شاخصه‌های رفتاری دولت‌ها قضاوت می‌کنند و از دولتی که برای مشکل مردم تلاش می‌کند حمایت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه روحانیت هیچگاه سیاست زده نیست، اظهار داشت: برای این قشر، رفتار‌های یک دولت، داشتن گفتمان انقلابی و سمت سوی حرکت دولت‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: روحانیون حتی از خدمات شایسته دولت گذشته نیز حمایت و قدردانی کردند چرا که برای روحانیت مهم منافع اسلام و مردم بوده و هیچگاه خود را از مردم جدا نمی‌دانیم.

آیت الله شعبانی موثقی گفت: مردم به عنوان ستون دین خدا، همواره در برابر مشکلات و دشمن ایستادند بنابراین روحانیت به خواست و توصیه امام علی (ع) درباره همراهی با مردم وفادار است.

به گفته وی، در جریان دیدار مسئولان با مراجع، بسیاری از آن‌ها نسبت به مشکلات موضع گرفته و توصیه لازم را ارائه کردند، اما دشمنان با تحریف، تقطیع و تفسیر‌های غلط سخنان درصدد ایجاد شکاف و فاصله بین مردم و روحانیت هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار