کد خبر: ۱۰۴۵۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۵ 19 May 2022

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهار: با توجه به افزایش جمعیت میانسالان ۳۰ تا ۵۹ سال در سرشماری ۱۳۹۵ که ۴۹هزار و ۲۹۱نفر بوده و در آمار سال ۱۴۰۰ به تعداد ۵۵هزار ۱۵۵ نفر رسیده است، سرعت سالخوردگی جمعیت شهرستان بهار نیز با بحران پیری جمعیت مواجه خواهد شد.


به گزارش تابناک همدان، همایش ملی جمعیت با شعار "ایران جوان بمان" همزمان باهفته جمعیت با حضور معاون سیاسی انتظامی استاندار، فرماندار، بخشداران، شهرداران، دهیاران، شوراها، مدیران دستگاه های اجرایی و بهورزان در فرهنگسرای آیت الله بهاری برگزار شد.

دارابی با بین اینکه تلاش برای افزایش نسل جوان، جوانی نیروی انسانی کشور و حمایت از خانواده یکی از دغدغه های مسئولان و آحاد مردم است، اظهار داشت: طبق هرم جمعیت در سال ۱۳۶۵ تا ۱۳۷۵ جمعیت غالب کودکان بودند و با گذر زمان و تغییرات هرم در سال ۱۳۹۵ شاهد کاهش جمعیت کودکان بودیم که اگر این رویه به همین روش پیش رود تا سال۱۴۳۰ تعدادکودکان نسبت به کهنسال کاهش محسوسی خواهد داشت و جمعیت جوان به جمعیت میانسال و کهنسالی تبدیل خواهند شد.

دارابی اذعان کرد: در مورد شهرستان بهار شاهد این هستیم که میزان باروری کل از ۲/۵فرزند به ازای هر زن در سال ۱۳۹۵ به ۱/۸ فرزند در سال ۱۴۰۰ رسیده است و موالید زنده ۲ هزار و ۷۳۶ تولد در سال ۱۳۹۵ به هزار و ۷۲۹تولد در سال ۱۴۰۰ رسیده است.

وی ادامه داد: جمعیت میانسالان ۳۰ تا ۵۹ سال در سرشماری ۱۳۹۵ تعداد ۴۹هزار و ۲۹۱نفر بودند و در آمار سال ۱۴۰۰ به تعداد ۵۵هزار ۱۵۵ نفر رسیده است و با توجه به سرعت سالخوردگی جمعیت شهرستان بهار نیز با بحران پیری جمعیت مواجه خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار