به گفته مدیر کل اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور۶۰ هزار برگ از اسناد مربوط به دفاع مقدس از طریق مرکز اسناد گردآوری شده است.
کد خبر: ۱۰۴۵۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۸ 18 May 2022
به گفته مدیر کل اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور۶۰ هزار برگ از اسناد مربوط به دفاع مقدس از طریق مرکز اسناد گردآوری شده است.

به گزارش تابناک همدان، میثاق گودرزی افزود: پیشگیری از تحریف واقعیت‌ها و تاریخ دوران دفاع مقدس از دغدغه‌های اصلی مسئولان نظام به ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده و این وظیفه بر روش رزمندگان در قید حیات است تا خاطرات خود را به رشته تحریر درآورند.

مستندسازی اسناد بهترین راه برای حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است که این کارباید منطقی و منطبق بر اصول و استاندارد‌ها انجام شود تا با پیشگیری از تحریف، این ارزش‌های گرانبها به عنوان منبع اصیل تحقیق و پژوهش در اختیار پژوهشگران و مححققان قرار گیرد.

مدیرکل اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور تصریح کرد:از سال ۱۳۹۵ کمیته اسناد، آموزش و پژوهش با همکاری شورای هماهنگی حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، فعالیت و تلاش‌های مجدانه خود برای نیل به اهداف والای انقلاب را آغاز کرده است

به گفته وی، ارائه خدمات اسنادی به پژوهشگران، برگزاری جلسات و کارگاه‌های متعدد آموزشی، برگزاری نمایشگاه عکس و اسناد و نیاز سنجی دقیق در حوزه پژوهشی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده برای تدوین سند راهبردی این کمیته است.

همچنین سند راهبردی کمیته آموزش، پژوهش و اسناد در سه بخش توسعه پایدار، سیاست گذاری فرهنگی و تبیین صیانت و ارزش‌ها تهیه و رونمایی شده است.

وی افزود: کمیته اسناد، آموزش و پژوهش دفاع مقدس در راستای حفظ دلاورمردی‌ها و جانفشانی‌های هشت سال دفاع مقدس اقدام به ارائه برنامه‌های راهبردی از جمله جمع آوری، ساماندهی و تبادل اسناد مکتوب و غیرمکتوب، حفظ و نگهداری مطابق با استاندارد‌های جهانی، ارائه و تجمیع اسناد بین المللی مربوط به عوارض و فجایع بیماران شیمیایی در جنگ تحمیلی و ایجاد زمینه مناسب برای دسترسی به اطلاعات اسنادی برای آحاد مردم جامعه کرده است.

مرکز اسناد و کتابخانه ملی غرب کشور در استان همدان است./ باشگاه خبرنگاران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار