کد خبر: ۱۰۴۴۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۹ 15 May 2022
فرماندار شهرستان بهار با بیان اینکه دولت سیزدهم با مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه به دنبال اصلاحیه، جراحی و حذف تدریجی ارز  نیست بلکه  با هدفی که چشم انداز آن بهره مندی مردم از امکانات و خدمات خواهد بود اقدامام به اصلاح روند اجرای یارانه کرده است.

به گزارش تابناک همدان، روح اله نباتی در پنجمین نشست خبری که با اصحاب رسانه برگزار شد با اشاره به غافلگیری بین المللی و آغاز جنگ روسیه و اوکراین که باعث افزایش قیمت ۶۰ الی ۷۰ درصد دانه‌های روغنی در جهان شده است، اظهار داشت: بخشی از غلات جهان در این دو کشور تولید می‌شود و اگر همین فردا آتش بس اعلام شود حداقل پنج سال زمان برای پاکسازی زمین‌های کشاورزی لازم است بنابراین احتمال چالش‌ها و کمبود‌هایی در تامین غلات وجود دارد لذا کشور نیازمند اقداماتی است که خطری قوت غالب غذای مردم را تهدید نکند.

وی ادامه داد: نزدیک به ۱۵ میلیون نفر از یارانه بگیران خارج از کشور حضور دارند و به شعاع ۳۰۰ کیلومتری کشور یارانه تخصیص داده می‌شود که با مردمی سازی یارانه‌ها این مشکلات نیز برطرف خواهد شد.

نباتی به توانمندی‌هایی در حوزه‌های تکنولوژی، پزشکی، نظامی و ... اشاره کرد و گفت: در این حوزه‌ها به خوکفایی رسیده ایم، اما لازم است نقص‌های حوزه اقتصادی اصلاح شود لذا طرحی که در حال اجرا است قطعا به نفع مردم و نظام است و نویدبخش آینده‌ای روشن برای همگان خواهد بود.

این مقام مسئول اشاره به اقدامات در جاده گردشگری (ینگیجه و بهار) کرد و گفت: این پروژه ۱۵ سال قبل آغاز شده بود که امسال بودجه‌ای به مبلغ ۹۶ میلیارد تومان برای آن مصوب شده، اما تخصیص داده نشده است که به این بسنده نشده و با امکانات شهرستان و کاری جهادی یک مرحله از کار آغاز شده که نیازمند خیرینی با ماشین آلات راه سازی برای پشبرد این پروژه هستیم.

فرماندار شهرستان بهار در بخشی از سخنان خود اشاره به تصمیمی که اوایل فعالیت خود گرفته بود اشاره کرد و بیان کرد: در اوایل کار خود به ارتقاء شهرستان در حوزه‌های گردشگری و سرمایه گذاری تاکید داشتیم که با برگزاری جشنواره عکس «آلما» در حوزه‌های فرهنگی، گردشگری، اقتصادی و کشاورزی برگزار می‌شود، به ثمر خواهد نشست.
 
خبرنگار: فاطمه صنیعی وحید
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار