مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از انتشار فراخوان جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی با هدف ترغیب و تشویق طراحان برای ارائه ایده‌ها و طرح‌های جدید جهت دستیابی به الگو‌های نوین و ارائه سبک زندگی اسلامی و ایرانی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۴۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۰ 15 May 2022
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از انتشار فراخوان جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی با هدف ترغیب و تشویق طراحان برای ارائه ایده‌ها و طرح‌های جدید جهت دستیابی به الگو‌های نوین و ارائه سبک زندگی اسلامی و ایرانی خبر داد.

به گزارش تابناک همدان از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، «مسعود ویژه» کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه پوشاک و همچنین فراهم ساختن فضای رقابتی در بین فعالان این عرصه و ترغیب بانوان به پرهیز از انتخاب و مصرف الگو‌های بیگانه را از اهداف دیگر این جشنواره برشمرد.

وی با بیان اینکه چهارمین جشنواره مد و لباس استان همدان تیرماه ۱۴۰۱ در ۲ بخش اصلی و ویژه برگزار می‌شود ادامه داد: بخش اصلی جشنواره شامل سه محور در حوزه طراحی مانتو اجتماع بانوان، طراحی مانتو مجلسی و مناسبتی و طراحی پوشش اداری بانوان شاغل در دستگاه‌های دولتی به همراه سرپوش مناسب است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان بخش ویژه جشنواره را هم مختص طراحی چادر و مقنعه عنوان کرد و گفت: توجه به عناصر بومی و حوزه‌های فرهنگ استان مطابق با ارزش‌های اسلامی، استفاده از الگو‌ها و سبک‌های اصیل و نوین ایرانی اسلامی در پوشش مبتنی بر نماد‌های فرهنگ، هنر و تمدن ایرانی، ترکیب پارچه‌های چند رنگ بومی و ساخت مجموعه زیبا در طراحی لباس و الهام از صنایع دستی و مواد اولیه این صنایع در طرح لباس ها؛ از جمله مواردی است که در این جشنواره باید مد نظر قرار بگیرد.

ویژه با تاکید بر اینکه جشنواره به صورت استانی برگزار می‌شود و همه شرکت کنندگان باید بومی استان همدان باشند، تصریح کرد: دانشجویان غیربومی رشته‌های هنری با تایید دانشگاه مربوطه، از این محدودیت مستثنی هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت فراخوان می‌توانند به سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان مراجعه کنند، آخرین مهلت تحویل آثار به دبیرخانه را ۳۰ خردادماه اعلام کرد و گفت: آیین گشایش و تجلیل از برگزیدگان جشنواره ۲۱ تیرماه ۱۴۰۱ خواهد بود.

نکوداشت «شاعر رنگ‌ها» در اردیبهشت مفاخر همدان

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: اردیبهشت مفاخر همدان، همزمان با روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی با هدف تکریم، پاسداشت و تجلیل از مفاخر و بزرگان علم و فرهنگ استان، ۲۵ اردیبهشت برگزار می‌شود.

«مجید فروتن» اظهار داشت: در این دوره از اردیبهشت مفاخر، نکوداشت استاد احمد خوانساری (رها)، هنرمند و شاعر پیشکسوت همدانی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه استاد خوانساری بیش از ۵۰ سال سابقه فعالیت فرهنگی دارد، افزود: علاوه بر فعالیت در انجمن‌های ادبی و همکاری با مطبوعات مختلف، تاکنون آثار زیادی از او منتشر شده است.

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: این برنامه روز یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۷، با حضور اهالی فرهنگ، ادب، هنر و رسانه استان در مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی برگزار خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار