مرکز تحقیق و توسعه یا R&D مخفف (Research and Development)  نقش بسیار مهمی در موفقیت کاری دارد و به استقامت کسب و کار کمک میکند . تحقیق و توسعه ، کشف دانش جدید درباره محصولات ، فرآیندها و خدمات و بکارگیری دانش برای ایجاد محصولات ، فرآیندها و خدمات جدید و توسعه یافته است که نیازهای بازار را پوشش دهی می نماید و تاثیر مستقیمی بر نوآوری، بهره وری، کیفیت، سطح استاندارد زندگی، سهم بازار و نیز دیگر عواملی که در افزایش توان رقابتی سازمان ها موثر هستند، دارد.
کد خبر: ۱۰۴۴۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳ 11 May 2022

واحد تحقیق و توسعه، قلب یک شرکت یا سازمان  است و نقش آن تغذیه تکنولوژیکی شرکت در همگامی با روند پیشرفت علم، دانش و خواسته های مدیریت است.

دانشگاه بوعلی سینا مرکز R&D غرب کشور خواهد شد
به گزارش تابناک همدان، حسین رضوانی سرپرست دانشگاه بوعلی سینا امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه زمانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۱ را «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری کردند باعث خرسندی بود، اظهار داشت: این دانشگاه از سال‌های قبل اقداماتی در این جهت تولیدات دانش بنیان انجام داده بود و باعث دلگرمی شد که منویات حضرت آقا مسیر درست را مشخص کرد بنابراین دلگرم‌تر و مصمم‌تر در این راه قدم بر می‌داریم بنابراین با تقویت مرکز رشد دانشگاه فعالیت‌ها را انسجام داده و در کنار مرکز رشد یک مرکز شتاب دهی به تقویت فعالیت ها کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه ساختمان مرکز رشد تا اوایل خردادماه تکمیل می‌شود، گفت:  پروژه مرکز شتاب دهی را می‌توان جزء پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان نام برد البته به دلیل مشکلات مالی که دانشگاه در سال گذشته با آن مواجه بود بهره برداری آن به تاخیر افتاد که خوشبختانه امسال در تامین اعتبار موفق بودیم و در کنارآن با توجه به تفاهم نامه‌ای که با معاونت علمی و فناوری منعقد شد عرصه فناوری در دانشگاه احداث شد که امید است با تاسیس این مجوعه دانشگاه بوعلی سینا به مرکز رشد و توسعه R and D شرکت‌های منطقه غرب کشور تبدیل شود.

سرپرست دانشگاه بوعلی با بیا اینکه کلیه دانشگاه باید در جهت خدمت به جامعه اقدام کنند تا بتوانند نیاز‌های جامعه را بموقع شناسایی و در جهت مرتفع کردن آن برنامه ریزی و اقدامات لازم را اتخاذ کنند، عنوان کرد: در کنار این هدف کلی برنامه‌های مختلفی برنامه ریزی شده که یکی از این برنامه‌ها تربیت نیروی انسانی متخصص، متعهد و متدین است نیرو‌هایی که بتوانند در کنار تخصصی که دارند نسبت به آینده تعهد داشته باشند.

رضوانی عنوان کرد: در این راستا دانشگاه باید در حوزه آموزشی نیاز‌های جامعه را شناسایی کند و در جهت برطرف کردن آنها قدم بردارد که برای تحقق این هدف دانشگاه بوعلی سینا تعریف و تقویت رشته‌های مورد نیاز جامعه بخصوص رشته‌هایی که نیاز‌های روز جامعه را پاسخ می دهد را در نظر گرفته و اقدام به دایر کردن آنها کرده است.

سرپرست دانشگاه بوعلی سینا در خصوص هدف گذاری دیگر اشاره کرد: تلاش در جهت حل مشکلات جامعه با استفاده از توانمندی‌های پژوهشی و تخصصی در دستور کار قرار دارد لذا پژوهش‌هایی که در دانشگاه انجام می‌شود در خدمت حل مشکلات و مسائل جامعه هست.

رضوانی در خصوص حوزه تعاملات فرهنگی تصریح کرد: دانشگاه بوعلی سینا برنامه ریزی‌های خاصی برای جذب دانشجویان خارجی انجام داده که در حوزه تعاملات فرهنگی بخصوص کشور‌های پیرامون جمهوری اسلامی در آسیای میانه «قفقاز» در حوزه مقاومت کشور‌های «یمن، عراق و سوریه» و همچنین در کشور‌های افغانستان و پاکستان هدف گیری‌های مشخصی انجام داده است زیرا با فعال شدن دانشگاه در حوزه روابط بین الملل و جذب دانشجو قطعا بر روی افزایش تعامل‌های جامعه با جوامع پیرامون نیز موثر خواهد بود.
 
خبرنگار: فاطمه صنیعی وحید
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار