ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان نسبت به ورود مواکب به موضوع آبرسانی به مناطق محروم در ایام محرم، صفر و اربعین حسینی اعلام آمادگی کرد.
کد خبر: ۱۰۴۴۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳ 11 May 2022

ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان نسبت به ورود مواکب به موضوع آبرسانی به مناطق محروم در ایام محرم، صفر و اربعین حسینی اعلام آمادگی کرد.

 

به گزارش تابناک همدان، فرهاد بختیاری فر مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان در نشست با رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان، ضمن تقدیر از نیت خداپسندانه ستاد عتبات عالیات به منظور مشارکت در موضوع آبرسانی به مناطق محروم گفت: تامین آب و جمع آوری فاضلاب دو رسالت و تکلیف اصلی شرکت آب و فاضلاب می باشد.

وی افزود در حال حاضر دولت درخصوص موضوع آبرسانی به روستاها به ویژه روستاهای محروم تاکید فراوان دارد.

وی با اشاره به اینکه موضوع آبرسانی به روستاهای محروم با مصوبه ابلاغی از سوی وزارت نیرو در حال حاضر با همکاری قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی(ع) در استان درحال پیگیری است بیان کرد: در همین راستا تخصیص 509 میلیارد تومان اعتبار به همین منظور در دستور کار قرار گرفت که مجموعا اعتبارات سال گذشته استان به صورت 100 درصدی تخصیص پیدا کرد.

بختیاری فر افزود: آبرسانی به 160 روستای محروم استان با جمعیت بیش از 20 خانوار با همکاری قرارگاه بسج سازندگی در دستور کار می باشد.

وی همچنین به همکاری خیرین در پروژه های جهاد آبرسانی اشاره کرد و گفت: ورود موکب داران به موضوع آبرسانی و یا ترویج فرهنگ بهینه مصرف در ایام خاص نظیر محرم، صفر و اربعین سرور و سالار شهیدان میتواند کمک حائز اهمیتی برای شرکت آب و فاضلاب استان باشد.

وی با اذعان به اینکه ستاد عتبات عالیات استان میتواند با همکاری موکب داران در موضوعاتی همچون ایجاد تاسیسات، اصلاح و یا ایجاد شبکه های آبرسانی، احداث مخازن، بهسازی قنوات و یا به اجاره گرفتن تانکرهای آبرسانی کمک حال شرکت آب و فاضلاب درخدمت رسانی به مناطق روستایی باشد،عنوان کرد: از آنجا که تعدادی از روستاها در لیست قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی قرار ندارند، لذا ستاد عتباد میتواند ضمن ورود به موضوع آبرسانی روستایی ظرفیت جهاد آبرسانی را تکمیل نماید.

وی درخصوص اعلام آمادگی ستاد عتبات به منظور ورود به موضوع آبرسانی به روستاهای محروم، نیزگفت: پس از تهیه لیست نیاز روستاهای استان، مراتب جهت همکاری به اطلاع ستاد خواهد رسید.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان نیز در این دیدار ضمن با اهمیت دانستن موضوع آبرسانی گفت: با تاکید ستاد اربعین کشور، موضوع ورود مواکب به آبرسانی به روستاهای محروم؛ ضمن ترویج فرهنگ بهینه مصرف آب در دستور کار قرار گرفت.

محمد علی بادامی با بیان اینکه ستاد مرکزی نسبت به موضوع آبرسانی سیار در روستاهای محروم تاکید دارد اظهارداشت: پس از تهیه لیست از سوی شرکت آب و فاضلاب استان و اعلام آن به ستاد عتبات، برنامه ریزی به همین منظور انجام خواهد شد.

بادامی همچنین از همراهی مردم خیراندیش استان و جمع آوری مبالغ قابل توجه به منظور بازسازی عتبات و صرف در امور خیر خبر داد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار